Jump to content

Bjørnpasset, trening til rovdyrjakt


Rem700sps

Recommended Posts

Hei,

 

Skal selv en tur til Canada på grizzly jakt til våren og har surfet litt rundt for å finne ut hvordan jeg kan få gjennomført litt praktisk skytetrening.

 

Fant dette på jagareforbundet.se:

 

Sidofigur 80 meter: Krav för godkännande – En serie á 4 skott inom 40 sekun¬der, samtliga inom träffområdet. Serien skall genomföras med stöd, dock ej liggande eller från skjutbänk.

Sidofigur 40 meter: Krav för godkännande – En serie á 4 skott inom 40 sekun¬der, samtliga inom träffområdet. Serien får genomföras med stöd, dock ej liggande eller från skjutbänk.

Frontfigur 20 meter: Inget träffkrav för godkännande – 2 skott, andra skottet skall avlossas inom 4 sekunder från första skottet. Fristående skytte, skjutkäpp får användas.

 

Pappskiver kan kanskje kjøpes her: http://www.canaxa.se/store/listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=148

 

Send gjerne en PM om du har planer om å gjennomføre skytetrening i Østlandsområdet!

 

Sindre

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hei,

 

Skal selv en tur til Canada på grizzly jakt til våren og har surfet litt rundt for å finne ut hvordan jeg kan få gjennomført litt praktisk skytetrening.

 

Fant dette på jagareforbundet.se:

 

Sidofigur 80 meter: Krav för godkännande – En serie á 4 skott inom 40 sekun¬der, samtliga inom träffområdet. Serien skall genomföras med stöd, dock ej liggande eller från skjutbänk.

Sidofigur 40 meter: Krav för godkännande – En serie á 4 skott inom 40 sekun¬der, samtliga inom träffområdet. Serien får genomföras med stöd, dock ej liggande eller från skjutbänk.

Frontfigur 20 meter: Inget träffkrav för godkännande – 2 skott, andra skottet skall avlossas inom 4 sekunder från första skottet. Fristående skytte, skjutkäpp får användas.

 

Pappskiver kan kanskje kjøpes her: http://www.canaxa.se/store/listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=148

 

Send gjerne en PM om du har planer om å gjennomføre skytetrening i Østlandsområdet!

 

Sindre

Hei jeg skal på bjørnejakt i Sverige i august. Hadde tenkt å få gjennonført skuddtrening før jakta da jeg kan bjørnepasset i Sverige. Jeg holder til i østfold
Link to comment
Share on other sites

Dette mener jeg alle som jakter bør trene litt på, skader ikke å beherske "alle situsjoner". Gjorde denne prøven for 2 år siden på en svensk bane og anbefaler alle til å prøve/trene på dette.

Synd at det er få baner i Norge som dette kan gjøres på, må neste lage seg egen bane for å trene.. DFS-pampene rundt om kring i Norges land blir jo klin gærne når det skal skytes på noe annet enn 100/200 m iført gipsdrakt. (ikke ondt ment til de som skyter aktivt, men regimene på enkelte baner er helt utrolige for oss jegere)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...