Jump to content

Valgets kvaler!! Meopta Meostar eller Meopta Artemis .


Mauser M67

Recommended Posts

meostar,meostar og atter meostar. har eid begge,og er ikke i tvil.meostar har bedre optikk. synes ikke leupold kan måle seg mot meostar. eier 2stk meostar selv,en 4-12*40 på jaktmatchen,og et 4-16*44 på salongrifla :D tidligere har jeg hatt nokså mange meoptasikter,men har etterhvert byttet de ut,til fordel for zeiss,swarre og S&B. dette fordi det føles bedre,og fordi jeg ikke sunes at meopta har alternativer som egner seg på"tactical"våpen,eller "langholdsrigger"

Link to comment
Share on other sites

Har en Meostar 3-12x56 med lys. Godt fornøyd og virker som en veldig god kikkert, eneste jeg har å utsette er dorulleffekten på 3-4x forstørrelse. Har også en Trijicon 2.5-10x56 som jeg synes er minst like god i skumring. Kanskje verdt å ta en kikk på de?

Link to comment
Share on other sites

Kan iallefall si at meostar er av høyere kvalitet enn artemis.

 

Hva baserer du det på ? Så vidt meg bekjent er der ikke noen optisk forskjell på seriene til Meopta. Artemis 2000 er bygget i stålrør og med metriske knepp, Artemis 2100 er lik 2000, men med opplyst retikkel, Artemis 3000 er i aluminiumsrør og med 1/4" knepp, Meostar R1 er bygget i aluminiumsrør og med metriske knepp.

Sammenligning av kikkerter innad i jaktlaget mitt avdekker heller ikke noen åpenbar optisk kvalitetsforskjell mellom Artemis (1,5-6x42) og Meostar (3-10x50). Men ifølge websidene til Meopta er Artemis 2000/2100 mer solide og termisk stabile enn de øvrige seriene.

 

Det jeg i hvert fall kan si helt ubetinget er at Meopta sine kikkerter holder meget høy optisk standard uansett serie, og at Leupold optisk ligger en klasse under (jeg har Artemis 2000, VX-1 og VX-3)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...