Jump to content

Rep.erfaring Diana mod.66 !


shooter 2

Recommended Posts

Etter skifting av pakninger har jeg kjempeproblemer med at jeg ikke får spent den.

Altså låsehaken som holder stemplet og setter staget til spennroa på avtrekket i anlegg blir ikke aktivert når jeg spenner opp mekanismen .

Er helt sikker på at jeg har satt sammen igjen stemplene og nye fjærer innvendig riktig og nå har jeg demont/mont. igjen så mange ganger men det funker ikke .

 

Der ligger bildet : http://media.photobucket.com/image/dian ... Custom.jpg

 

Det jeg kunne mene skulle aktivere del nr: 13 med nr: 18 for når jeg gjør det manuelt med en sliten skrutrekker spenner den opp normalt.

Del nr: 13 har også en utforming i høyre ende som en skulle tro den skulle ha inngrep med noe der som overførte det til nr.18 men den har altså ikke anlegg med noen ting . Del 13 beveger seg oppover når jeg spenner løpet bakover og skulle ha tatt med seg 18 etter mine begreper .

Ut fra bilde kan jeg ikke skjønne jeg mangler noen deler eller .

Noen som kan ha noe peiling på 66'n for nå trenger jeg hjelp :oops::idea:

Link to comment
Share on other sites

Del nr.13 blir aktivert av det bakre stempelet når stemplene spennes sammen og denne skal "vippe" del nr.18 opp i låsing med bakre stempel samtidig som at den låses av del nr.21.

Ta din D75 og ha denne ved din side for å se om det dukker opp noen åpenbare feil, merket du av på staget (11/1) hvor det stod og er skrue nr.11/2 låst av på samme sted som før du demonterte?

Link to comment
Share on other sites

Ja det er absolutt slik jeg har funnet ut at mekanismen skal funke men problemet et at arm 13 når akkurat ikke tak i noen del lengre bak i mekanismen . Arm nr. 11/1 har jeg ikke rørt og skrue 11/2 sitter som før . (dette staget har jeg altså ikke hatt ut av huset eller rørt justeringer på ) .

Jeg har ikke D75'n så jeg kan kikke på den eller for den reparerte jeg for en som bor langt unna .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...