Jump to content

Tikka T3 lite 6.5x55 eller Sako 85 6.5x55 ?


Ays

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg skal gå i innkjøp av en nye 6.5x55 rifle, Har brukt en Tikka 308 i flere år og har en stor kjærlighet for Tikka.

Jeg klarer ikke helt og bestemme meg om jeg heller skal gå opp noen tusen lapper til en Sako 85, eller holde meg til Tikka å legge tusen lappene i en bedre kikkert.

 

Trenger litt hjelp med denne :)

 

Mvh. Andreas Y. Solberg

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme saken selv for en stund tilbake var i butikken og la dei to våpena på siden av hverandre tikka lite og sako finnl.

Må bare sei at tikkaen ser ut som en rifle som fulgte med siste nr. av Donald duck i forhold til Sakoen den er grom.

Prøvde litt på dei forskjellige og fant ut at bolt"gangen" er identisk,avtrekket er identisk vet av diverse tester at presisjonen er bra på begge kansje hakket bedre på tikkaen.

Stokken passet like bra på begge.

Eg kjøpte tikkaen på grunn av at eg ikkje kunne forsvare ett kjøp på 15 000,- når eg fekk ei bra rifle til 7000,-

Er kjempefonøyd med Tikkaen men hadde eg hatt mer peng så hadde det blitt Sako.

Link to comment
Share on other sites

T3! Hvis du ikke lar deg irritere over "plæstikk"-detaljer. De T3'ene jeg har vært borti i 6,5 (og forsåvidt også .308W) har vært svært presise.

God optikk er veldig betryggende å ha, og kan dessuten være lønnsomt sett i et langt perspektiv.

(Ikke spar på montasjen heller, kjøp gjerne de orginale ringene.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sako 75 i 6.5x55, går meget godt og er en kjempe fin rifle... Men pris er alltid ett spørsmål. Tikka og Sako blir laget på samme fabrikk, løpene er identiske bortsett fra siste finish utvendig... Laget med samme programering i samme maskin begge merkene så forskjellen er ganske liten. Skulle jeg kjøpt ny idag hadde det blitt en Tikka :D

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Jeg skal gå i innkjøp av en nye 6.5x55 rifle, Har brukt en Tikka 308 i flere år og har en stor kjærlighet for Tikka.

Jeg klarer ikke helt og bestemme meg om jeg heller skal gå opp noen tusen lapper til en Sako 85, eller holde meg til Tikka å legge tusen lappene i en bedre kikkert.

 

Trenger litt hjelp med denne :)

 

Mvh. Andreas Y. Solberg

 

Dette blir som å velge Fiat eller BMW. Trenger du skinn og masse hester eller er det nok å komme frem?

 

Selv ville jeg ikke kjøpt noen av de, men jeg holder en finger på Sakoen :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

Ville heller hatt en T3 med skikkelig europeisk optikk enn en 85 med Bushnell, hvis du skjønner hva jeg mener..

 

Hva er så galt med Bushnell da :?:

 

Jeg er ikke i tvil hva jeg ville valgt hvis jeg måtte valgt mellom disse. Definnitivt Sako. Har heller ikke vært redd for å toppe den med en Bushnell i 4200 serien :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...