Jump to content

Beretta forhandler? - + 682 spørsmål :)


oeyvind

Recommended Posts

Hei, tror jeg skal kjøpe meg en Beretta 682 Gold E enten med 81 eller 76 cm løp.

Har dere forslag til hvem forhandler jeg burde handle hos? Hvem har en slik børse som regel på lager?

og hvem yter god service? Bor i grenland men om jeg må kjøre en time eller to spiller ingen rolle :)

 

-Øyvind

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

takk for alle innlegg og svar til mine spørsmål =)

Ble en jaggu en beretta 682/ 76cm på Torsdag gitt... og var ute å prøveskøyt litt med herligheten

på lerduebanen i dag... :) :)

 

Men har ett spørsmål eller to.. hva slags stokkolje burde jeg bruke på denne eller er den

lakket fra fabrikk slik at dette ikke er nødvendig? og hva slags våpenolje? fint om noen kan hjelpe her?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med et godt valg av sportinghagle :D Jeg har selv en 686E 30" og er kjempefornøyd.

Din 682 har enda bedre ballanse.

Hvilken type våpenolje er nok ikke så viktig.

Når det gjelder stokkolje sverger jeg til CCL Stockoil.

Dette er nevnt av "macchiato" i en tråd her på kammeret:http://forum.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=9285&st=0&sk=t&sd=a

Stokken skal oljes en gang i timen i en dag, en gang om dagen i en uke, en gang i uka i en måned, og en gang i måneden i et år. Da er den klar til å vedlikeholdsoljes en gang eller to i året resten av livet. Husk å polere den mellom hvert strøk.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar.. forstår her at det er ccl som gjelder.. så da er det vel bare til å gå til innkjøp av denne?

noe norsk nettbutikk som selger denne montro?

er stokken satt inn med noe som jeg må pusse av før jeg kjører på med første lag med olje?

og denne poleringen? hva slags polering bruker man? hva bruker man for å påføre oljen? aldri gjort dette før så er helt blank så mulig

det sniker seg inne noen dumme spørsmål her :)

Link to comment
Share on other sites

Neida, ingen spørsmål er dumme. Spørringen er jo litt av vitsen med dette forumet :idea:

Jeg kjøpte oljen i fjor hos xxl.no men det ser ut til at de ikke lenger har den.

Det er slik den ser ut:

http://www.deepbluedive.com/department/gun-care-and-cleaning-kits/ccl/product/ccl-gunstock-condition-oil/429585

Det følger med en grundig bruksanvisning. Polering er å gni med håndflaten. Gni, gni, gni og gni. Regn med at oljing og gniing må gjøres kanskje 20 ganger, kanskje enda flere. Bare vær tålmodig så skal du se hvor fin stokken din blir. Unngå å søle på metalldelene, og følg bruksanvisningen.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...