Jump to content

Lapping av profilert låskasse?


jakobsen84

Recommended Posts

Kanskje litt dårlig tittel, men var det beste jeg kom på i farta :oops:

Har lurt en stund på om det finnes noen type sparkel/epoxy som man kan lappe bakre bro på m67 låskassa, ser får meg at det kan bli vanskelig å finne noe som sitter på det harde stålet i tilegg til rekylen. Tenkte kanskje noen av dere heksedoktorer vet om noe lurt stoff, eller er tigsveising eneste utvei? :(

Tenkte å duracoate låskassa å løpet til slutt, eventuelt sluttstykke,er litt usikker om det tåler det?

 

2vxnlgj.jpg

 

Takker får eventuelle svar.

Link to comment
Share on other sites

Hullene til det gamle diopter sikte har jeg limt igjen med epoxy for ca. 3mnd. Og det ser ut til å holde. For å presisere litt hva jeg tenkte på med lapping: få en penere bue på den profilerte delen av låskassa. Synes overgangen mellom skinne å låskassa blir veldig stygg, mener å ha sett et bilde her på kammeret av en m67 der det va laget en ny bue, nesten som på den originale m98 kassa. Mulig jeg er helt på bærtur nå, men er bare en ide jeg har hatt en stund.

Link to comment
Share on other sites

Ok M67, da var det sikkert din rifle jeg har sett bilde av. Tenkte det kanskje går å lage noe lignende av epoxy eller noe annet siden jeg allerede har støpt igjen de gamle skruehullene.

Eller kanskje det er best å gjenge opp hullene å file til en aluminiums bit mellom kassa og rundt skinna ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...