Jump to content

Tac kolbe til Brno 602


Mullins

Recommended Posts

Jeg har en brno 602 i .338-378 Imp, og jeg driver og tenker på å finne en kevlar tac kolbe til den, hvilke er det som kan levere det, og hva er prisene på de ca ?

 

McMillan kan lage en kolbe som en Mc Hale, eller en Baker Special, men tenker helst på en a5 da det vil mere hensiktsmesig for min skytestilling.

 

Robinson kan de lage en kolbe som passer, eller Manners er også to andre typer jeg tenker på.

 

Jeg skal få lagt inn bilder av rifla slik den er til nå etterhvert, men specsen er som følger, Brno 602 lås , douglas premium Br pipe, 26 tommer lang, 34 mm i munningen, men har tenkt å ta den ned litt, ca 28 i munningen, og løp og låsen veier 5 kg, pluss kolben, og eventuell kikkert .

 

Men det får ordna vetterhvert .

 

http://www.surgeonrifles.com/products/r ... uct_id=189

 

Tenker på at den blir seende noe slikt ut etter at den er ferdig, kan ta noen år det men pytt pytt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Den Mc hale stokken så bra ut. Men skal du ha magasin boksen lagt inn så det ut til at det blir lite plass. Noe de såvidt nevner.

Jeg har en Mc millan stokk for cz 550 i jakt utgaven til min 602. Denne har plass til 4+1 av 475 A&M. Synes stokken er veldig glatt. Og mere sprø i overflaten enn andre kunstfiber stokker jeg har.

Men igjen så jeg at mchale hadde ruglete greps områder. Hvorfor 338-378? En dårlig kompis prøver å friste meg med 338 Norma Brosh :D .

Link to comment
Share on other sites

Det er god plass til 602 i McHale-stokken. Det var tidligere bilder på Snipershide av en 602/338lm i en McHale-stokk bygd av GA Precision. Den var meget fin. Jeg har tidligere hatt en McHale på Rem700. Grunnen til at jeg valgte McHale var at den stokken er kopi av det gamle valnøtt matchskjeftet til en mye brukt Steyr SSG.

 

Oppdatert.

 

http://www.snipershide.com/forum/ubbthr ... mber=64867

 

post #64855

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

PC skjermen har gått så jeg får ikke sjekka så ofte om dagen ting her inne.

 

Torf, den stokken var fin, men hva vil importøren ha for den eller er det best å bestille fra utlandet den hit inn?

 

Likte den tråden på Sh om .338 rifla, en ærlig og hederlig langholdsrigg uten mye dilldall på .

 

6x47, fordi den pipa satt i rifla når jeg fikk den, og skal bygge ferdig på den utover våren, da trenger litt cash til deler som jeg mangler . Er det noen som har et magasinfjær og tilbringer som passer er jeg interessert i det . Rifla ble delerifle til et .404 Prosjekt. Men en solid sak er det uansett . Hastigheten som jeg fik kav tidligere eier og bygger av den er ca .3250 fps med 250 Scenar og Lockbase, litt under med 300 SMK i den .

 

.338 Norma er en utmerket patron som Norma eksperimenterer videre med fremover, tror den vil bli en nisjepatron som vil ligge ved siden av Lapua Magnumen fremover . Bruker mindre krutt enn LM og samme resultater, jevnere presisjon som de på Norma sa om den .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...