Jump to content

Hjelp, links sluttstykke til 202


Ole_Netland

Recommended Posts

Hjelp.

Noen av dere som kan hjelpe meg?

Problemet er som følger:

Jeg bestilte rundt nyttårstider en LINKS sauer 202 jaktmatch i 223 og med ekstra sluttstykke til 308 / 30-06 / 6,5x55 og ett 5 skudd 30-06 magasin, og nesten alt dette kunne da Landrø levere til den forhandleren jeg bestilte dette hos på kort tid, men det ekstra sluttstykket er det verre med, det hadde de ikke på lager, og har fortsatt ikke på lager (snakket med de så seint som i dag).

 

Er det noen av dere som vet om en forhandler eller privatperson som kan ha ett links sluttstykke til en 202 å selge? Takker for alle tips. Kan og være interessert i å låne/leie ett slikt sluttstykke frem til Landrø klarer å skaffe det jeg egentlig skal ha (ikke sikkert du får det igjen første ukene).

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet om en person som har en drøss med slike sluttstykker i links... :mrgreen:

Tror kanskje ikke han har fått med seg at det er muligheter for bytte av piper på 202'n :lol::lol::lol:

 

Dette er et medlem/bruker/moderator her på kammeret :mrgreen: Tviler dog på om han vil selge noen av hjertebarna sine :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle la denne tråden gli forbi i stillhet. :oops:

Hjertebarna mine hadde mareritt i natt og måtte opp å gi de et trøstens ord :lol:

 

Spøk til side.

Tro det eller ei. Har kun 2 sluttstykker som trådstarter etterlyser. En sitter på konkurranserifla, den andre på Highland`n som mulig blir med sydover i mai.

Spørsmålet er hvor lang tid man snakker om ved et evt lån? Og hvor mye det haster.

Link to comment
Share on other sites

Det e fult mulig å maskinere et 200 sluttstykke slik at det passer. Det er bare å frese hullet på rette plassen. Hør med Landrø om han har et reserve sluttstykke til STR.

 

må ett 200 sluttstykke "bygges om" for at det skal gå å skyte med det? der da bort fra det at sikkringen ikke viker. har en 200 stående som brukes i DFS så frister ikke å ødelegge sluttatykke på den, men dersom det kan brukes i nøden frem til det nye kommer så er det jo greit.

 

Er på sjøen nå så får ikke testet dette før jeg kommer hjem om ett par uker.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke Landrø klarer å skaffe før jakta skal jeg hjelpe deg.... Med et lån. :D

 

jeg kan da ikke tro annet enn at de må klare å få tak i sluttstykke før jakta, greit nok at sauer kan har 3-4 mnd leveringstid, men siden det ble bestilt ca nyttår så burde de ha det på plass til jakta.

Men takker så mye, blir det krise så får vi heller komme tilbake til det. så lenge ett 200 sluttstykke virker til innskyting, patrontester og annen bane morro så er jeg reddet i denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

Det e fult mulig å maskinere et 200 sluttstykke slik at det passer. Det er bare å frese hullet på rette plassen. Hør med Landrø om han har et reserve sluttstykke til STR.

 

må ett 200 sluttstykke "bygges om" for at det skal gå å skyte med det? der da bort fra det at sikkringen ikke viker. har en 200 stående som brukes i DFS så frister ikke å ødelegge sluttatykke på den, men dersom det kan brukes i nøden frem til det nye kommer så er det jo greit.

 

Er på sjøen nå så får ikke testet dette før jeg kommer hjem om ett par uker.

Du trenger ikke bygge om noenting for å skyte, men sikrigen virker jo ikke. Dersom du har kontroll på tommeltottene går det sikkert bra

Det er bare snakk om å frese et lite hull i STR sluttstykke, det er det hullet som sikringsfløyen låser bolten med på på 202'en. Da kan du bruke sluttstykke på begge to.

Link to comment
Share on other sites

[quote name="svehellaDu trenger ikke bygge om noenting for å skyte' date=' men sikrigen virker jo ikke. Dersom du har kontroll på tommeltottene går det sikkert bra

Det er bare snakk om å frese et lite hull i STR sluttstykke, det er det hullet som sikringsfløyen låser bolten med på på 202'en. Da kan du bruke sluttstykke på begge to.[/quote]

 

det går nok bra, lader jo ikke opp før jeg skal skyte :wink: får se på dette med ombygging, mye mulig det blir løsningen med et kombinert sluttstykke da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...