Jump to content

kompletteringssett til Sauer 200 str.


Skyttergutt

Recommended Posts

Kompletteringsettet består av stokk, låskasse og forsikte (samt diopter hvis du bestiller det). Ombyggingssettet består av .22løp, sluttstykke og magasinkasett med magasin. Ombyggingssett+kompletteringsett= komplett Sauer 200str kal.22

 

Hvis du har ei 200str i 6,5 og har .22ombyggingssett til den, så kan du kjøpe et kompletteringssett. Da får du 2stk 200str i kaliber 6,5 og .22

Link to comment
Share on other sites

Hvis du blir lei av å bygge om fra 6,5 til .22 så kan du jo kjøpe kompletteringssettet.

Det er avhengig av hvor mye du trener innendørs, og om du deltar på feltstevner. For min egen del, så liker jeg å trene mest mulig innendørs før banesesongen ute. Da er det greit at laget har våpen jeg kan låne, slik at jeg slipper å bygge om flere ganger i løpet av vinter/våren.

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Får låne våpen av laget,men hater å låne våpen som flere andre skal bruke når de går sånn på rundgang.Så vis jeg skal kjøpe meg sett sånn at jeg kan bygge om fra 6,5 til .22,hva trenger jeg egentlig,ombyggingssettet eller kompletteringssetet?Og er det no problem å bruke senior stokken som jeg bruker når jeg skyter med 6,5 vis jeg skaffer meg .22 kal og bytter om?

Link to comment
Share on other sites

tja. det må du selv se. du må jo skru "ørten knepp" opp når du bytter fra 6,5 til 22 løp. men det er jo bare notere hvor mange knepp du skrudde og skru deg tilbake til utgangspunktet. du må uansett skyte inn hver gag du har bytta løp.

 

Jeg har eget forsikte og diopter til 22 løpet. men det koster ca 2000,- ekstra...

Link to comment
Share on other sites

Det kan være greit å ha eget forsikte til .22-løpet, det blir enklere å skifte løp når du slipper å fikle med forsiktet hver gang. Hvis du bruker løpsklemme på løpene når du skifter løp så er du i alle fall nogenlunde innskutt sideveis. Jeg har ikke eget baksikte til .22-løpet siden jeg har funnet ut at det er ca. 36 knepp forskjell mellom 6,5-løpet og .22-løpet. Jeg må skru opp når jeg skifter til .22.

 

Hilsen

Lee303

Link to comment
Share on other sites

Skjønner.

Men sånn for min del,som skyter kanskje 10-15 treninger iløpet av innendørssesongen,og 2-5 stevner lønner det seg kanskje ikke sånn rent økonomisk?Men det jeg ser som et stor pluss selv,er at jeg slipper å justere nesten alt når jeg legger meg ned og skal skyte,siden det er unger som ikke rekker meg opp til navla mi engang som bruker det også :lol:

Men hva synes dere,skal jeg drite i å kjøpe det og heller fortsette å bruke laget sine børser,eller invistere i eget utstyr?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...