Jump to content

Hundevennlig nyttårsaften


Egil

Recommended Posts

Da er vi kommet inn fra nyttårsoppskyting av lydløse raketter, og det må jeg si var veldig engasjerende for både unger og voksne.

Alle barna her hadde skrevet nyttårsønsker og tegnet på lyktene som vi sendte opp, de syntes dette var veldig gøy.

Jeg fikk også lov å tegne noen elger, ønske meg skitt jakt og fiske i det nye året. he he...

Og lyktene fløy utrolig høyt, flere hundre meter til værs.

Her er bilder.

 

image12.jpg

 

image4.jpg

 

image5.jpg

 

image14.jpg

 

Har bare en ting til å si da!

 

Godt nyttår alle

Link to comment
Share on other sites

Vi har også en alternativ nyttårsfeiring, men kanskje ikke så lydløs. Vi sender opp latterkuler, først og fremst på bekostning av naboene som lar flerfoldige tusen kroner gå opp i røyk på nyttårsaften.

 

:mrgreen:

 

Her i bygda var det forøvrig stillere enn på mange år på nyttårsaften, og til og med hestene var rolige på boksen i gårkveld. For et par år siden var det full kaos, og langt fra noen hyggelig feiring.

Link to comment
Share on other sites

Tøft!

Har dere laget ballongene selv?

Dette såg ut som et engasjerende prosjekt for store og små. :D

Trur jeg må anbefale et slik prosjekt til noen gærninger lengre inn i bygda, der tror jeg det gikk i vei en del grøftdynnamitt i natt. smaltt nåkkå så inni h.... :evil:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Svoger'n min som bor i Taiwan har med derfra, men monteringen av lyktene ble gjort her.

Vi syntes dette var et moro innslag på nyttårsaften, som helt klart er ett godt alternativ til raketter.

Det ble også undersøkt om det var noe forbud mot å sende opp disse, men det var det ikke.

Når en skal sende opp disse lanternene er det avgjørende at det er lite vind, vi greide å kræsje ett par av dem pga dette.

Vinden blåste inn veggen på siden, og da tok selve ballongen fyr fra innsida, flammene kom for nært papiret.

Med andre ord bør det være nesten helt vindstille for å få dem i lufta, men når de har oppdrift tåler de mer.

Link to comment
Share on other sites

En kjempeflott ide :D Så riktig trivelig ut dette.

 

Var egentlig rolig her også. Tror det har noe med at du ikke før kjøpt småraketter med styrepinne lengre. Er ikke så morro å svi av et helt barreri for morro skyld før tida er der på en måte. Før kunne man alltids ta med seg et par små ut og blåse av.

Link to comment
Share on other sites

Det er kjempeartig å lage slike ballonger! Da ungene var små så husker jeg det var stor innsatsvilje fra både store og små (de store var ivrigst :roll: ) og vi laget minst 2 silkeballonger hver nyttår.

 

Den ene ballongen hadde skikkelig suksess; den fløy fra Sveio og gikk ikke ned før den nesten var ved Bømlafjordsbroene (og det er laaaangt).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...