Jump to content

Hvordan demontere M98 sluttstykke med Buehler kvartsikring?


balderman

Recommended Posts

1. Kast den dritt-sikringen.

2. Demonter som vanlig.

 

Men det var kanskje ikke DET du var ute etter? :wink:

 

Lenge siden jeg kvittet meg med min, men jeg tror du rett og slett må gjøre det på den vanskelige måten, altså trekke hanen tilbake med en trekloss e.l. mens man skrur.

Link to comment
Share on other sites

Normalt så skal det ikke gå an å adskille hverken spennstykke eller boltmuffa/rørstykket uten at denne enheten med tennål og fjær er adskilt fra selve bolten. Du sier hylsa. Hvilke del er det du egentlig mener? Spennstykket er den bakerste delen som haker opp i avtrekkeren når du spenner mekanismen. Denne går inn i boltmuffa/rørstykket hvor sikringen din sitter festet.

 

Du kan få spennstykket av, men da vil tennåla smette inn og flensen på nåla vil låse rotasjonen og du er værre stilt enn da du begynte :lol: Nå spørs det hvor oppsatt du er på å gjøre dette selv, eller om du like godt tar en tur til børsemakeren :oops: . Det du må gjøre er å lage deg en innretning type plate med spor til å låse tennåla i bakre stilling. Som du ser så har tennåla spor som spennstykket låser i. Låseplata di må ha spor som passer inn i et av disse og hvile mot bakkant av rørstykket. Hvis du får til det kan du fortsette å skru av rørstykket ved å presse inn låsebolten på venstre side. Denne bolten må muligens ha hjelp til å komme forbi rota på sluttstykket den første runden. Vær nøye og skjekk at låseplata di holder seg på plass hele tiden. Delene er under press av slagfjæra. Når rørstykket med tennål og slagfjær er ute setter du tennåla mot en trebit og med et godt grep i rørstykket presser du mot fjæra nok til at du får av låseplata di. Så slipper du forsiktig opp til spennet i fjæra er av.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...