Jump to content

Blank fire Våpen lov i norge?


Litago

Recommended Posts

det er regler om avleding av kruttgass, slik at en ikke kan bruke CS-patroner.(det produseres startvåpen som kan skyte tåregass tilø selvcforsvarsbruk, det er ikke tillatt i norge.) bortsett fra det er det fritt salg til alle over 18.

 

mener jaktdepotet har hatt endel western-replikavåpen av denne typen tideligere.

Link to comment
Share on other sites

kalles startvåpen ja.

 

ring jaktdepotet, det er mulig de har noe liggende fortsatt.

 

kjøp fra utladet kan være litt problematisk, grunnet bestemmelsene om avleding av kruttgass, derfor er dette saker som det lønner seg å å kjøpe fra autoriserte forhandlere i norge.

 

XXL har hatt endel starvåpen, men trolig lite i din "sjanger".

Link to comment
Share on other sites

ligger noen uberti-produserte western-startvåpen i disken hos Jaktdepotet fortsatt.

tittet såvidt på dem, og de så ut til å være "brocock air-cartridge" replikaer som er konvertert til startvåpen. uberti produserte disse luft-replikaene til å se like realsitiske ut som de "ekte" replikaene deres, så disse er sannsynligvis noe av det mest "western-korrekte" du får av startvåpen.

Link to comment
Share on other sites

ser ut til å bli en god venn i mangen år frem over! :lol:

 

Jupp, det trodde jeg også om min colt 1911.

 

Blæm, og det spruta metall, fjører, dippedutter og drit ut i snøen, borte.

 

Daua etter 150 skudd, var noe som røk foran der.

 

Mail til leverandør/selger har jeg ikke fått svar på heller (spurte om deler)

 

Så det var 1300 kroner rett i dass, og en forhandler mindre som jeg vil handle fra i fremtiden :roll:

Link to comment
Share on other sites

 

kan jeg spør om hva som gikk galt? feil ammo? men personelig tror jeg at jo mer bevegelige deler jo mer feil kan det bli revolveren min består av en klump av messing å stål så får håpe det går greit :lol:

 

Nei ikke feil ammo. Dårlig kvalitet på "pistolen" eller bare uflaks.

 

Inni sleiden foran sitter det en låsegreie rundt løpet og ned mot rekylfjæra/returfjæra. tenpå fjæra i forkant sitter det en hylse (som fjæra er låst mot) Alt dette forsvant vekk. Dvs fant igjen fjær og noe småtteri.

Link to comment
Share on other sites

som hassel poengterer er disse start-pistolene av en helt annen kvalitet enn andre startpistoler. andre startpistoler er som oftest støpt i et materiale som ligner på det man finner i leke-biler, "die-cast" eller "pot-metal" som amerikanserne pleier å kalle det. Uberti-startpistolene er såvidt jeg kan se produsert av samme materialer som Ubertis skarp-våpen replikaer, og dermed av samme kvalitet som de, og kan ikke sammenlignes med "vanlige" startvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg vet. Er bare sånt sinkmetallopplegg. Er litt hardere enn aluminium :)

 

Men trodde vel at det skulle holde litt lengre.

 

Skulle få noe ammo fra leverandøren som plaster på såret i forbindelse med skader på en kikkert jeg fikk (i steden for en som gikk i stykker etter 8 skudd) men har ikke hørt noe, selv om de skulle sende dette uka før jul :)

 

Godt å vite hvor man ikke handler neste gang, før man har brukt for mye kroner der.

 

Men dette var vel off topic, beklager :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...