Jump to content

Ladedata til 308


thehunter

Recommended Posts

Nå vet jeg ikke hvilket skytejern du har eller hvilken kule du sikter til med 110-grains.

Start 10% under oppgitte data og jobb deg opp. Her er mine nåværende ladninger.

180grs Oryx til .308win: Opp mot 43,0grs Norma 202 gir hatigheter tett oppunder 800m/s.

110grs V-max til .308win: Opp mot 45,0grs Norma 200 som gir fart på over 1000m/s.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vil bare minne om:

 

I Ladebua skal vi skal ha fokus på sikkerhet først og sist. Derfor gjelder noen absolutte regler:

 

Det skal alltid oppgis kilde for ladedata! Dersom kilden er egen utvikling skal det komme klart frem.

 

Vær forsiktig med å oppgi egenutviklede data, det skal kun formidles data på forumet som er helt trygge. Bajasladninger tar vi på PM!

 

Bare brukere som forstår og kan tolke trykktegn bør bruke ladedata som ikke er publisert i en ladebok eller fra en produsent. For dem som ikke kan (eller ikke ønsker!) å sette seg inn i, og ta arbeidet med, hvordan man vurderer trykk anbefales på det sterkeste at man holder seg til publiserte data og ligger unna maksladningene.

 

Jeg vil oppfordre alle til å dobbeltsjekke ladedata som oppgis i en slik tråd opp mot en manual eller feks Ladeboken før de tas i bruk :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...