Jump to content

Rifleskyting nær Frogner, Sørum


Henrik123

Recommended Posts

Det var jo ett par det. Noen som har erfaringer med miljø rundt noen av disse?

Jeg er partisk, men jeg vil gjerne anbefale skyteanlegget til eidsvoll østre. Det er kanksje et lit stykke å kjøre for deg i forhold til de andre. Men det er et sted med meget godt og trivelig miljø. Er ogs en del kammerfolk der og nært sammarbeid med Pistol klubben Eidsvoll sportskyttere.

Link to comment
Share on other sites

Unødvendig sitering av innlegget over er fjernet. Kjell Olav

 

Enig med Hassel at anlegget på Eidsvoll er et brukbart anlegg. Bortsett fra det ned "meget godt og trivelig miljø". Det passer nok på den gemene hop, men ikke på alt og alle.

Og siden jeg kjenner enkelte elementer som skyter der (og som har litt inflytelse på anlegget) så velger jeg å skyte på andre baner. Baner som faktisk har minst like mye (les:MER) å tilby.

 

Hadde jeg bodd i Sørum, så hadde jeg heller reist til Bjørkelangen//Fet/Blaker/Jessheim for å skyte fremfor til Eidsvoll. Det eneste som finnes på Eidsvoll som ikke er på feks. Grasåsen er oppvarmet standplass for pistolskyttere.

Men til gjengjeld så finnes det en innendørs bane for dette formålet.

Ellers så vil jeg påstå at Grasåsen (og andre riflebaner Bla. Brattåsen i Fet) har mer å tilby enn Eidsvoll Østre sin bane. Det nevnes i fleng: elektronikk på 100 og 300m og elektronikk på løpende elg.

Nå vet jeg ikke om vollen er utbedret på Eidsvoll, så man kan skyte rifle på forskjellige avstander og samtidig skyte med pistol uten at noen risikerer å bli truffet når de klistrer blinkene sine?

Teigen skytebane på Jessheim kommer vel like høyt opp på lista som Eidsvoll Øste, men de har vel ikke pistolbane der? (Ja, mange år siden jeg har vært på Teigen).

 

Hvor mange elektroniske skiver er det kommet opp på Eidsvoll Østre til nå? Eidsvoll Værk skytterlag har vel fått ordnet med elektronikk så vidt jeg vet? Ellers så er det jo en bane på Minnesund, hvor det bla er løpende elg.

 

Så for deg som er bosatt på Frogner så ser det ut som du har bosatt deg midt i mellom det som er av brukbare baner.

 

PS! På Blaker er det vissnok mulig å se 600m utover fra standplass.... :wink: Det mangler vel foreløpig på alle de andre nevnte baner.

Link to comment
Share on other sites

Jøss...

Ja ja, noen skal nå en ha horn i siden til. Men at det ikke er elektronikk på Eidsvoll østre har du rett i. Men med det nye styret og endringer av standplass regner jeg med at det er på trappene det også.

Det foreligger også planer om å åpne 500meter på Østres anlegg. Ellers så tror jeg du skal lete lenge etter et anlegg som kan tibly såpass mye skyteformer.

Men det fins jo ting nærmere, spesielt om det er bare rifleskyting som er interessant.

Link to comment
Share on other sites

Unødvendig sitering av innlegget over er fjernet. Kjell Olav

 

 

Ja de "planene"... de er vel fortsatt i det blå. Det er godt over 2 år siden jeg foreslo at man skulle kontakte grunneiere, og forhøre om godkjenningen av den gamle banen fortsatt var i orden. Jeg og Beermann sa oss villige til å stille med motorsag og høgge ned trær for å åpne opp osv.

Dette har vel vært oppe til diskusjon noen ganger skulle jeg tro, men skjer det noe? Over 2 år er gått, og over 2 år kommer sikkert til å gå før det skjer noe. Man ser jo hvor godt lagene samarbeider, veggene foran standplass er jo et godt eksempel. :lol:

 

Jeg har ikke horn i siden til noen, men når "noen" klarer å spre løgner (til og med utover forumet) om en person, og bevisst gå inn for å ramme noen både økonomisk og med usannheter og løgn, da GIDDER jeg ikke møte og skyte på samme standplass som vedkommende og "sponse" vedkommendes lag/gren med startavgift/medlemskontigent osv.

 

Men at anlegget i seg selv er bra, ja visst, det skal ingen kunne komme og nekte på. Jeg har skutt på mange plasser som er mindre tilrettelagt enn Eidsvoll Østre.

Link to comment
Share on other sites

Har banen til sørum skytterlag 10 min unna så jeg tar gjerne i mot flere tips om denne. Ønsker å skytte innendørs med 22 LR på vinter. Rundskive ikke noe problem... Samt utendørs, 100, 200 og 300 meter i helger gjennom vinteren.

 

Får ta en tlf til kontaktpersoner ved Sørum skytterlag for å høre. Hadde vært perfekt om man kunne ha tilgang på dagtid i ukedager for å trene på jaktfeltfigurer....

Link to comment
Share on other sites

men har du fått med deg at det er et nytt styre i eidsvoll østre?

At det har skjedd kraftige endringer i veggene (De åpnes i allefall mer fornuftig) osv.

 

Ja, Perfr har blitt formann. Men resten av styret består vel av elg-jegere over 60, som fortsatt ser meed skummelt blikk på innflyttere og oss som skyter med annet enn standard jaktvåpen?

Tenk hva jeg har å møte da, som både innflytter og med et "utradisjonelt" våpen. Jeg var forresten medlem i EØS for mange år siden, men trøtte typer i styret, lite tilgjengelig skytetid osv osv fikk meg til å droppe hele shaiten.

 

Veggene er vel fortsatt på plass, og man må ha nøkkelkort (og dermed medlem i EØS) for å komme på innsiden og få åpnet?

 

Samme det egentlig, jeg har jo et av de flotteste anleggene på østlandet ca. 8 minutter utenfor døra mi. :D Vil jeg skyte med korte våpen, så har jeg innendørsbane enda nærmere, hvor det er mæget lite begrensniger på skytetider. :D

 

Men hadde jeg bodd et annet sted, så hadde jeg kanskje fortsatt vurdert Eidsvoll Østre som "min hjemmebane".

 

Som en oppfordring til trådstarter, så ville jeg tatt meg en runde og settt hva de forskjellige anleggene hadde å tilby. Vi har jo så forskjellige ønsker.

Link to comment
Share on other sites

meg bekjent er ikke resten av styret i EØS så tett befengt med elgjegere over 60 lengre...

At man må ha nøkkelkort (Som EØS medlemmer får) for å bruke banen kan du vel knapt mene er en uting?

Jeg er fremedkar og har bare skutt med utradsijonelle våpen selv (Med untak av M98kF1) på Praktisk rifle MAS stevnet vi arrangerte der.

 

Sybd do har negative opplevelser, men jeg sysn du tok litt vel hardt i i den raljeringen de. Fortell meg gjerne hva de gjaldt i en PM

Link to comment
Share on other sites

Sørum skytterbane (Dammyra) disponeres av Sørum Skytterlag, og må ikke forveksles med banen til Blaker Skytterlag som ligger i Blaker. Banen heter Dammyra og ligger utenfor Lørenfallet.

 

Sørum Skytterbane har elektroniske skiver på 100 meter og 300 meter. Banen brukes både til baneskyting og jaktskyting.

 

De har også et innendørsanlegg for skyting med 22lr på vinterstid. Innendørsbanen tror jeg ikke er godkjent for stevner, da den er en meter eller to for kort. Skytterlaget har jevnlige treningskvelder her.

 

Dammyra har også gode fasiliteter for feltskyting, hvor det lengste holdet er 600 meter. Oslo Østre skytterlag bruker også Dammyra til trening vinterstid.

 

I tillegg kan det nevnes at det også ligger en lerduebane på Dammyra som driftes av Sørum Jegerforening.

 

Ta kontakt med Runar Fjellhaug (63 82 42 91) for mer informasjon om banen eller sorum.skytterlag.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...