Jump to content

Hvilken lyddemper skal jeg velge?


Eirik revejeger

Recommended Posts

Heisann!! Noen som kan gi meg et ``konkret`` svar på hvilken type lyddemper som er den mest ideelle til min predator børse i kal 22-250!? sliter med og bestemme meg!! :)

 

Det kan garantert ingen :D

 

- Hvis pris er viktigst, kjøp den stygge danske,

- hvis demping er viktigst, kjøp Hausken,

- hvis utseende er viktigst; en av A-tec sine

 

Alle valg er kjempegode.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er det en utsende messig voldtekt og skru på en demper uansett type. :roll:

Men nå er svigers så pass lei av og bli vekket opp midt på natta, så jeg må bare krype til korse. Ikke så farlig på plast børser uansett. :) Men jeg er ute etter den som demper best og helst ikke stikker så jævli langt fram. Har lite peiling på dempere...

Link to comment
Share on other sites

Ville gått for hard-core-en, både pga. pris, levetid og ytelse... Veldig gode resultater i Jeger hund og våpen... personlig synes jeg den ser litt kul ut, og ribbene har sin funksjon, spesielt på skytebanen blir feks hausken veldig varme etter tre skudd, og må kjøles en stund...

 

og det blir ikke en hardcore?den blir nok like varm, men den blir nok raskere avkjølt. men om det tar 12 eller 15 min å akjøle demperen er vel ett fett?

levetid? hvor lenge har engentlig disse demperne vært på markedet? hva vet man om levetiden? a-tec og hausken har mange år i skauen :D

ytelse...s&l, a-tec og hausken er det så små forskjeller på at det er umulig å høre.

uten å ha prøvd hardcore demperen kan jeg kun se at den har ett fortrinn....pris.

 

Mvh

Mats :D

Link to comment
Share on other sites

så lenge jeg får smellen ned på 22 lr nivå, så er jeg fornøyd... :D har hørt div dempere på banen, og noen av dem kan like godt skru av termosen framme på børsa, for den demper ikke en dritt.

 

hvis du skal ha lydnivået ned på .22lr nivå må du nok kjøpe eller lade sub. ammo. for med vanlig supersonisk ammo vil du få en ganske høy smell uansett om du har demper. du vet det sikkert fra før, men dempern tar bare kruttsmallen ikke overlydsmellen.

 

Mvh

Mats :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

viktigste er at den er lenger enn en i full aluminium for min del...
Og på hvilke fakta bygger du dette, eller er dette noe du tror :?:

Han bygger det formodentligt på disse længder

 

A-tech cmm4 længde fremad 160mm

A-tech ctm4 længde fremad 160mm

A-tech tmm4 længde fremad 160mm

Hausken standard, længde fremad 145mm

S&L Hardcore tmd45/10 længde fremad 159mm

S&L Hardcore tmd45/5 længde fremad 85mm

Link to comment
Share on other sites

viktigste er at den er lenger enn en i full aluminium for min del...
Og på hvilke fakta bygger du dette, eller er dette noe du tror :?:

Er selvfølgelig noe jeg tror, i og med at den ikke har blitt testet mange nok skudd, men ut ifra den grunnleggende logikken, vil de rustfrie stålinleggene der hvor slitasjen er størst gjøre at demperen varer lenger en de med aluminium. (jeg er forresten ikke alene om å tro dette, men har ikke forsket grundig på dette, i og med at rifla ikke er tilbake fra børsemakeren ennå, og det uansett vil ta noen år før jeg kommer opp i x anntall skudd...)

 

Du har selvfølgelig et poeng, jeg burde sakt at dette var en teori, men dette så jeg på som selvinnlysende...

Link to comment
Share on other sites

Heisann!! Noen som kan gi meg et ``konkret`` svar på hvilken type lyddemper som er den mest ideelle til min predator børse i kal 22-250!? sliter med og bestemme meg!! :)

 

Det kan garantert ingen :D

 

- Hvis pris er viktigst, kjøp den stygge danske,

- hvis demping er viktigst, kjøp Hausken,

- hvis utseende er viktigst; en av A-tec sine

 

Alle valg er kjempegode.

 

Helt enig dette.

Jeg kjører A-teck i hel stål og kommer aldri til å kjøpe noe annet pga størrelse og mest pga utsende. Alle demper "nok" uansett selv om det ikke er noe problem å høre forskjell når de forskjellige ligger ved siden av hverandre på skytebanen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...