Jump to content

Å nei! Dobbeltrifle i 45-70 til undr 8k, Nå er den her


Hassel

Recommended Posts

Kjøpte min fra Jakt og Friluft for et års tid siden. Var siste de hadde da og jeg forsto det slik at de måtte kjøpe inn ei kasse? i slengen 8 el 10 stk. Men det går ann å høre med dem, kannskje det er flere som vil ha slik at dere kan legge inn samlet bestilling om det kan hjelpe på. Mulig at andre importører av Baikal kan hjelpe deg, Landrøe hadde bare inne i 30-06 når jeg snakka med dem. Og hadde da ingen planer om å ta inn i 45/70, men de var veldig behjelplige med mine spørsmål om kammertrykk og ladninger. Eller ser det ut som Torsbo Handels, i sverige har denne. Håper du får tak i en, det er ei hysterisk morsom børse. Dårlig maskinereing og elendige avtrekk følger med på handelen. Treverket var igrunn veldig fint på min. Ellers er de åpne sikta som fulgte med laga for ekstremt slappe ladninger. Jeg fikk lagd et nytt på Jakt og friluft, de fiksa også avtrekka. De er til å leve med nå. Er neimen ikke helt sikker på om det er 11mm skinne på denne, min er i allefall 11,2mm og ei skinne til cz 452 passa ikke den var for smal. Men bruker nå en montasje fra Sports Match med faste 30mm ringer, den fungerer supert.

 

Takker og bukker.

Jeg har veldig lyst på den, men den forbanna våpengarderoben er en jævla hodepine...

Mulig jeg går til det skrittet at jeg selger halvauto hagla mi, kjøper denne i 45-70 og monterer på den rødpunktsiktet som nå sitter på hagla.

 

Noen som vet hva som gjelder av regler nå, når det gjelder innkjøp av våpen i Sverige og innførsel av disse til Norge?

Link to comment
Share on other sites

Drista meg til å klå på denne engang jeg var innom jaktdepotet, synes den var riktig stilig, hadde jeg ikke hatt full garderobe kunne det nok fort hende at jeg kunne finne på å kjøpe noe sånt bare fordi det er litt "artig". Avtrekket var ikke allverden, minnet egentlig om en kombi fra samme produent som jeg har skutt noen skudd med, men det kan vel fikses. Estetikk kommer an på øyet som ser, børsa er strippet for gravyre og glorete treverk, men det er ikke alle som liker slikt heller, selv er jeg svak for hendige bruksvåpen og denne kommer definitivt under den kategorien, at 45-70 ikke har den flateste kulebanen tror jeg de fleste som kjøper kaliberet tar høyde for, en får vel dog noe friere tøyler i forhold til patronlengde i slik enn i en bøylerife da en slipper å bry seg med patronheisens begrensninger.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...