Jump to content

Oljing av stokk


Skyttergutt

Recommended Posts

Siden jeg har fått pusseånden over meg,lurte jeg på om det lønner seg å olje stokken?

Jeg har hatt børsa i litt over ett år nå,og håper jeg kan ha den i mange år til :).Så det jeg egentlig lurer på er om jeg egentlig trenger å olje stokken enda,og hva jeg trenger å ha for å gjøre dette.Hva er fremgangsmåten,og er det noe en gutt på 13 år kan klare å gjøre selv,eller må jeg ha erfarne folk til å gjøre det for meg?

Link to comment
Share on other sites

hvis stokken er av oljet type, så ja... Ikke alltid produsenten tar seg tiden til å olje så mange lag som kanskje er nødvendig, så kan være greit å gjøre også på nye våpen. Er derimot våpenet litt brukt, og du ser at den får noen litt matte steder, ofte der den er i kontakt med hender o.l. er det viktig å olje disse, da den kan trekke vann og sprekke. Dette er noe du lett kan gjøre selv. Bare kjøpe stokkolje i riktig mørkhet og olje, la det trekke, og så olje på nytt. Helt til den ikke trekker mer.

Er derimot stokken lakket, må du først pusse den, og det er nok lurt å få litt hjelp til. Spesielt i nettingskjæring er dette vanskelig...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...