Jump to content

Petit basset griffon vendeen ARES


Ranger

Recommended Posts

  • Replies 219
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Denne sesongen og høsten har vært super for Ares! :D Jeg tillater meg å være litt stolt av bisken. :)

 

Mosvikprøven gikk av stabelen nå sist helg, og Ares fleska til og ble prøvevinner. Jeg må si jeg satt med en klump i halsen både under prøven og nå i etterkant, han er så god når det gjelder. :) Han er jo god ellers også, men man skal ha litt flaks for at det skal klaffe så bra under en prøve. Hunden skal tross alt vise hva den er god for i løpet av 3-4 timer, hva han gjør ellers i sesongen betyr ingenting. Dommeren dømmer det h*n ser og hører der og da.

 

Han rakk to slipp under ordinærprøven i Mosvik, og gikk til full tid på rådyr i begge slippene. Det er sterkt. Han fikk betalt med 50 poeng og ble dermed Prøvens Beste Hund blant 10 startende bikkjer.

 

Flotte premier og rosett fra Norsk Bassetklubb var det også!

148478_1432232810622_1376942356_30997396_4255490_n.jpg

 

Ares er hittil stilt på 7 drevprøver, samtlige med premiering. Av de er det fem 1. premie Rådyr, dvs den ene er bare en innstilling fra bevegeligprøve på Vega i september 2010 enda, til Dommerkollegiet har hatt møte i januar.

 

Ares er bare 3 år, jeg gleder meg til de kommende årene når erfaring og rutine virkelig får han på topp! :D

 

Her er protokollen fra sist helgs prøve:

 

Ordinærprøve Mosvik november 2010: Prøvens beste hund.

1. premie Rådyr, egenskapspoeng:

Søket: 5

Arb. fot: 5

Drevsikkerhet: 5

Drevmåte/fart: 4

Arb. på tap: 5

Mål/hørbarhet: 6

Losfør./nyans.: 5

Samarbeid: 5

Lydighet: 4

Jaktlyst: 6

Egenskapspoeng: 50

Slipp 1: 60 min Rådyr

Slipp 2: 60 min Rådyr

"En bra dag i skogen. Dyr sett i los."

Dommer Roger Strandvik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fører logg fra Astro over alle turer med Ares, fra han slippes til han kobles. Hensikten er å finne ut hvor langt han egentlig løper i løpet av en sesong. Siden båndtvangen opphørte har han løpt 414,2 km, hvilket vil si ca Trondheim - Mosjøen.

 

Ares er i brukbar form, he he. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Falt to store bukker i los for Ares på Vega i helga, knallfornøyd!

 

77191_1448773584131_1376942356_31023854_7252502_n.jpg

 

Etter to timers søk- og fotarbeid fikk han endelig lønn for strevet søndag, bukken tura fint i et begrenset område før en kjenning på Vega fikk dyret på post. Ares har her kosa seg på fallet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...