Jump to content

Hoppes no.9


Skyttergutt

Recommended Posts

Ja,da er det på tide å kjøpe ei ny flaske med mantelfjerner.Men da jeg kom inn på dagfinrud si side,så fikk jeg en liten overraskelse.På varebeskrivelsen står det nemlig,"Hoppes no.9 blyfjerner for kaliber 22".Vil det si at jeg ikke kan bruke den i løpet på Sauern min da,som er i kaliber 6,5x55?Synes det virka litt rart sia jeg har brukt den der hele tiden,og har blitt anbefalt den på det sterkeste :shock: Er det bare å drite i det,eller er det sant,sånn at jeg må finne no anna å bruke :?:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd det meste av det som kan kjøpes over disk her i landet, om noe er bedre enn annet skal jeg ikke si noe om.

Nå er det dessuten leeeenge siden jeg har brukt noe mantelfjerner sist. Har fått kronisk pussevegring, og pusser så lite som jeg kan.

Min "sniper-sauer" har gått et par-tre tusen skudd uten puss og samler fortsatt 3 skudd på en klistrelapp på 200m.

Link to comment
Share on other sites

er 13 år,så har bare skutt rekruttammo i børsa ja.

Det med å pusse børsa mens løpet e varmt har jeg også hørt er kjempesmart 8)

Men vis det det er for hvert 500 skudd ca jeg trenger å bruke gold medallion,haster det ikke enda da sia jeg brukte det for ikke så lenge sia.Men åssen skal jeg pusse med Gold medallion da for å få best resultat?Og etter at jeg har pusset med Gold medallion,trenger jeg å pusse med Hoppes da?

Link to comment
Share on other sites

Puss først rent med Hoppes, ha så på Gold medallion på ei fille og dra igjennom 5-6 ganger. Dra så igjennom noen ganger med tørr fille. Gjenta med gold medallion til filla er rein, puss så ut rester med Hoppes. Husk at Gold Medallion er en slipepasta så det sliter også på løpet. Ingen grunn til overdrevet puss med det.

Link to comment
Share on other sites

Joda, kg12 kommer best ut når blant kjemikale-oppløserne. Men det er ikke en slipepasta. Begge gjør jobben sin veldig bra. Det er helt rett ang bruk av forskjellige kuler. Det gjelder også krutt. Noen typer krutt er hardere på løp enn andre. Dette til tross for at begge har samme ladevekt med samme kula, men er forskjellige merker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...