Jump to content

Lee RGB? Har lånt meg et sett og trenger litt info


KviteKrist

Recommended Posts

Hei,

 

Har lada div. pistolkaliber og 223 tidligere. Men følte det var på tide å begynne å lade til boltrifla, ein savage weather varrior. Siden 223 ammoen vart brukt i ein mini var det ikkje akuratt presisjon som var alfa-omega, heller funksjonering. Så der vart det heilpressa og brukt factory crimp.

 

No har eg lånt meg eit .308 RGB sett, men presisjonsmessig så er det vel ikkje ideelt å heilpresse de engangsskutte hylsene mine?

Har eg muligheten til å stille RGB diene slik at de ikkje heilpresser?

 

Er ikkje ute etter den ekstreme presisjonen, men det skader vel ikkje med litt :)

 

Er det krise kjøper eg nytt sett, men slipper eg så er det jo det beste...

Link to comment
Share on other sites

Følger eg guiden så kom med, så blir dei vel heilpressa etter det eg skjønner. Rekner med at den motstanden eg kjenner når eg lukker slutstykket er pga heilpressinga?

 

Så mulig eg babler, men det er vel halspressing eg er ute etter? Og er det gjennomførbart med RGB diene?

Link to comment
Share on other sites

Rekner med at den motstanden eg kjenner når eg lukker slutstykket er pga heilpressinga?

 

Så mulig eg babler

 

 

 

Er nok mulig at du babler ja :wink:

 

Normalt skyldes motstand når du lukker sluttstykket at hylsa er presset for lite (eller skutt for mange ganger kun med necksizing for hver omladning)

 

Jeg gjør følgende (med helpressdie): skrur dia ned til den møter hylseholderen (på topp) skrur så en godt og vel en omdreining tilbak, soter en hylsehals og presser den, justerer til jeg ser at det mangler ca 1 mm til jeg har presset hele halsen, prøver så å kammre denne hylsa, hvis den går uten motstand lar jeg dia stå slik, hvis det er motstand justerer jeg litt og litt til den går uten motstand(men sjekk så du ikke setter skuldra tilbake, da kan du få hylseseparasjon).

 

Dette er det som i "boken" er beskrevet som delvis helpressing.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...