Jump to content

Klippemaskin til hund


HyprJinta

Recommended Posts

Elghunden min har igjen fått små-betente talgkjertler. Jeg har hele tida prøvd å klippe rundt kulene, sånn at hår ikke setter seg inni - men dette går smått og bikkja er lei "klippelyden".

Har derfor planer om å kjøpe en klippemaskin, sånn at en også får klipt helt inntil huden - noe jeg ikke tør eller får til med en vanlig saks.

 

Er det noen hete kjøpe-tips her?

Siden den kun kommer til å bli brukt et par ganger i mnd ser jeg helst at den er billigst mulig - men samtidig god nok. Skal brukes på elghund.

Er det noen forskjeller på de som er laget for dyr og for mennesker? Går det f.eks. an å kjøpe en halv-billig maskin (for folk) på Elkjøp el.?

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

 

Tror ikke du blir fornøyd med å kjøpe noe billig tjafs. De som er beregnet på hår og skjegg, kommer bare til å lugge og jukse.

 

Jeg anbefaler deg å stikke innom Felleskjøpet eller Bole, kjøp noe med litt kvalitet. " 2 ganger i mnd er ganske ofte når man klipper hund ihverfall.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes også en billigere utgave av merket Moser, men de vet jeg ikke hvordan fungerer.

 

De fungerer helt greit. Akkurat ferdig med å skamklippe bikja nå :D

Har dog bare brukt den 3 ganger siden vi kjøpte den, så jeg aner ikke hvor godt de holder seg.

Link to comment
Share on other sites

Enig med forrige innlegg.

Skulle fjolle til valpen til utstilling for en tid tilbake og stakk innom Claes Olshon for å se om de hadde noe å hjelpe seg med, der hadde de forskjellige utgaver av klippemaskiner av merket Moser til hund. Jeg endte opp med et sett som kostet ca 500kr og det virker ennå. :)

Link to comment
Share on other sites

Skal altså bare klippe rundt talgkjertlene, ca en cm utenfor dem holder - men det blir altså bare bladets bredde.

Kjøpe dyr maskin gjør jeg ikke - behovet er ikke så stort. Trenger maskina lite - så sånnsett er det - ift. anbefalt maskin til 1800 kr - billigere å dra til veterinæren og låne maskina der (vi har vært der LITT mye pga de kulene)...

 

Jeg skal altså ha en billig maskin - som funker til å klippe noen kvadratcentimeter på en grå elghund et par ganger. Funker den på Clas Ohlson greit altså?

 

Maskinene til dyr/hund: Er de i praksis lik maskinene til folk, eller er det egne inesser eller klippeegenskaper?

Link to comment
Share on other sites

vet ikke hva som er forskjellen på maskiner til hund og folk, men den til hund fungerte fint til hunden.

Claes Ohlson selger også en maskin som er mye smalere, beregnet til vanskelig tilgjengelige steder som inne i ører ol. Den passer sikkert fint til deg dersom du bare skal klippe rundt talgkjertlene, men denne maskinen har jeg ikke prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Nå kostet vår Moser 2500kr, så den var vel ikke så billig alikevel da ;)

Vi prøvde først å bruke en vanlig klippemaskin (til mennesker) og det fungerte ikke overhodet. Så kjøp i allefall noe som er beregnet på dyr.

Billigklipper på Clahs Olsohn funker sikkert greit når det er snakk om så lite klipping.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hehe...

 

Klippinga ble utsatt en dag, fordi jeg gruer meg så til å se han skamklipt.

 

Han skal klippes over ryggen og på siden, og delvis i nakken....

Ikke umulig det dukker opp en tråd - dette er et prøveprosjekt for å bli kvitt talgkjertler...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...