Jump to content

Ny stokk til savage stevens .223!


Ustu'n

Recommended Posts

Er jo ei veldig billig rifle, med en veldig "dårlig" stokk.

 

Derfor lurer jeg på pris på en helt vanlig stokk, av laminat eller tre, evt god synt. stokk.

 

Trenger ikke være den dyreste!

 

Men vil ha en grei stokk som er bedre enn den jeg har nå! :)

 

Budsjettet ligger vel på rundt 1500.

Link to comment
Share on other sites

Om du tar finishen selv får du krute god laminatstokk fra Richars Microfit for den prisen. Var i tankene på å bestille selv der ifra, men pengene gikk den gang bort på ny salon i stedet...

http://www.rifle-stocks.com/ Kommer ferdig utfrest, men kan trenge noen mindre tilpassninger for å passe skikkelig (lita fil og sandpapir gjør jobben). Laminatstokker er mye enklere å få ut av USA enn syntet, da de kan sendes som treverk og ikke våpendeler.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner du har en slik Stevens og da lurer jeg på hvordan pressisjonen er på disse ? Hadde ei slik i hånda for noen dager siden og stokken var ikke all verden nei og avtrekket var heller ikke no særlig (lugging og slep) men ellers er du fornøyd eller ?

God presisjon i Savagen til en kompis, og den har 1:9 snurr så den tåler litt tyngre kuler.

Link to comment
Share on other sites

Ja, takk skal du ha fat_dog86. No fekk eg ein ting til på lista mi i tillegg til Tormek, Zeiss, Beretta, ny dress, viltkamera, bluray og surrondlyd.

 

Dette forumet er det dyraste eg nokon gong har vore inne på.

 

(Og desemberinvesteringsbudsjettet er allereie brukt opp)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har bestilt stokk fra rifle-stocks.com ?? :)

 

Noe som har noen forslag/meninger om hvilken stokker som er brukbare til ei vanlig bruksrifle?

 

Har det problemet at rifla er recht mens jeg skyter links, så må ha en stokk som ikke er altfor recht-tilpasset. (nøytral kolbe)

Link to comment
Share on other sites

).

Var det savage 10-stokk som passet til Savage stevens 200?

Både 10 og 16 skal passe. Men sörg for å få oppgitt rett magasinlösning (löst eller blindmagasin

 

Dette forumet er det dyraste eg nokon gong har vore inne på.

Du er nok desverre ikke den ensete som har det problmet...

 

Noen som har bestilt stokk fra rifle-stocks.com ?? :)

 

Noe som har noen forslag/meninger om hvilken stokker som er brukbare til ei vanlig bruksrifle?

 

Har det problemet at rifla er recht mens jeg skyter links, så må ha en stokk som ikke er altfor recht-tilpasset. (nøytral kolbe)

 

Gjör et sök på richard's microfit her inne (det firmaet faktisk heter). Har värt borte i en del om dem för, men gidder ikke lete akkurat nå...

Spör du veldig pent (og punger ut litt ekstra), kan de mest sansynlig lage en skikkelig linksstokk for höyrekasse. Alternativt har de en option der du kan be dem frese med overdimensjon på postolgrep og kolbekam, for å utforme disse selv. Det kan også väre en utvei!!

 

Går atter i tanker på å starte bygg på Savagekassa mi, men stokk er ikke det som står först på lista.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...