Jump to content

Hauk i kråkefella


Egil

Recommended Posts

Har vert barnevakt for kråkefella som ble satt opp for noen uker siden, og i dag fikk jeg en litt spessiell opplevelse.

Inne i fella satt det en hønsehauk sammen med 6 kråker... :shock:

Kråkene syntes ikke særlig mye om hauken så det ut som, men de var litt forsiktige med den likevel, de ville ikke bli offer for klørne.

Fikk tatt noen bilder før jeg slapp ut Mr. Hauk, måtte bare plukke ut kråkene først.

 

image2.jpg

 

Her er en av kråkene å småkjefter litt på Mr.Hawk

image3.jpg

 

image4.jpg

 

image5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hadde eit artig skue for ein del år sidan, der det var ein dvergfalk som prøvde seg på nokon skjærer, og det var litt av eit sirkus.. Ungene satt i nokon tette busker, mens dei voksne for å jaga rundt på falken. Til slutt, så klarte falken å stupe ned, og ta ein av ungene.. Synd ein ikkje hadde ei skikkelig zoom linse på den tida, det hadde vært artig å fått bilder av den seansen.. :)

Link to comment
Share on other sites

Syns det ser ut som en ung fugl, kansje derfor den har litt respekt for kra kra :D

Er sikkert en ung en ja, virker ikke særlig stor denne nei.

Tviler foresten på at en godt voksen hauk hadde tatt risken på å hoppe ned dit egentlig.

Tror neppe han kommer tilbake igjen, han husker nok denne opplevelsen ei stund, han var rimelig på vakt med 6 kråkeuvenner på såpass liten plass. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Denne fella er ganske lita ja, ca 3,5x2 m. Har ikke laget den selv så jeg har ikke måla.

Det som er viktigere enn str. er vel plaseringa, denne står bak et nedlagt fjøs der kråkene har hatt tilhold tidligere pga god mattilgang.

Bak fjøset der er det rett opp i skogen, uforstyrra og greit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...