Jump to content

strasser rs05 vs blaser r93


hoppalong

Recommended Posts

Har i tankene å handle meg rettrekker rifle.. Valget var Blaser r93 heilt til eg fekk ein strasser i hendene! Førsteinntrykket var kvalitet, kvalitet og kvalitet:) Har dessverre ingen erfaring med nokon av riflene, men kanskje nokon her inne på forumet kan hjelpe med erfaringsmessige argument for og imot?

Link to comment
Share on other sites

Strasser er jo utviklet av en av produktutviklerne hos Blaser som har videreutviklet våpenet. Skal jeg ha meg rett trekker, og valget er mellom de to nevnte blir det nok garantert Strasser som blir med hjem.

Link to comment
Share on other sites

Strasser har jeg bare fiklet med på messe, og fått forklart alle de fikse funksjonene av en flink selger. Blaser R93 kjenner jeg ganske godt.

 

Slik jeg ser det er det stor forskjell på de to riflene. Blaser har ingen låskasse, mens den har oppspenner istedenfor vanlig sikring. Strasser har låskasse og ordinær sikring. Dermed blir ikke Strasser så kort som Blaser gjør, forutsatt samme pipelengde. Den blir heller ikke så "sikker" å bære rundt med skudd i kammeret.

 

Dermed er det ikke sagt at Strasser er noe drit, for det er det sikkert ikke. Nå husker ikke alt det fordelaktige selgeren sa, men jeg husker jeg ble litt imponert. Noen handel var ikke aktuelt, for jeg hadde akkurat kjøpt Blaseren.

 

Noen vil sikkert mene både Blaser og Strasser er over-konstruerte ingeniørbørser, og på en måte har de jo rett i det. Heldigvis er jakt en hobby for meg, så jeg trenger ikke være så rasjonell alltid :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...