Jump to content

Zeiss RF 8x45 En utrolig historie


Poacher

Recommended Posts

Det jeg nå skal fortelle er en utrolig historie, men sann...

 

Helgen 30.sept. - 1.nov var jeg bedt på hjortejakt (et sted i Norge) siden jeg er uten ordentlig håndkikkert for tiden fikk jeg tilbud av min gode venn Castor om å låne hans Zeiss RF 8x45, denne hadde jeg tidligere lånt til Bukkejakt i Scotland 2009 [LINK].

Jeg takket ja til dette selvfølgelig.

 

I løpet av søndagen så klarer jeg å miste objektiv dekslet som sitter tredd på med en gummiring :cry:

Zeiss_RF_8x45_002_%28Large%29.jpg

 

Denne blir mest sannsynlig dratt av da vi er å henter ei Kolle og drar henne gjennom mye brakebusker... I et typisk vestlandsterreng som er tildels meget bratt. Dette irriterer selvfølgelig. Og siden jeg har lånt kikkerten er det bare en ting å gjøre når jeg kommer hjem. Stikker innom Zeiss Norge og bestiller en ny. Siden det ikke er noe hastverk, så sier jeg bare ta den med på neste shipping, det spiller ingen rolle for meg. Ser det som en selvfølge at siden jeg har lånt kikkerten, så skal den være i samme skikk som når jeg lånte den!

 

Nå har det seg slik at jeg ble bedt på ny tur til samme sted 14dg etterpå. Siden jeg fortsatt hadde kikkerten, så fikk jeg låne den på denne turen også. Som er den siste helgen i den ordinære hjortejakta. Altså 13.nov - 15.nov

På søndagen faller det nytt dyr i samme området, siden jeg vet hvor bratt og fysisk det vil bli for å hente dyret, stripper vi av alt unødvendig utstyr og tar bare med det aller nødvendigste med oss opp. Alt blir lagt i sekken ned ved stien inkl. Zeiss RF'n.

Etter langt å lenge får vi ned dyret, dratt det bort til et sted hvor det er snuplass for bilen etc...Vi snakker om en god tur...

 

Når vi står ved bilen ferdig lastet opp utbryter min gode venn K:

Et øyeblikk, jeg fant noe oppi her!

Og drar opp et løst objektivdeksel fra bukselomma til en Zeiss RF :shock:

 

Jeg svarer følgende: Men i hæl**** har jeg mistet det andre også nå :oops: Kikkerten ligger jo for fa** i sekken :!:

Stuper ned i sekken og finner kikkerten. Der sitter det ene dekslet på.

Zeiss_RF_8x45_004_%28Large%29.jpg

 

Her har altså K. funnet det objektivdekslet jeg mistet for 14dg siden. i et terreng som er 17k mål :shock:

 

Dette er jo fa** ikke nåla i høystakken engang :shock:

Zeiss_RF_8x45_005_%28Large%29.jpg

 

Så nå har min gode venn Castor en i reserve :D

Tro hva dere vil, men dette er en sann historie!

Link to comment
Share on other sites

Helgen 30.sept. - 1.nov var jeg bedt på hjortejakt (et sted i Norge)

 

Haha skulle ønske jeg hadde så lang helg jeg også :lol: Det hørtes deilig ut :P

 

Ja av og til er det helt utrolig for en flaks man kan ha. Bestefare min hadde mistet gifteringen sin etter at han hadde vært i skogen, men hva tror du det første jeg så da jeg skulle lete etter den? Joda det var ringen hans :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk ute for noe meget tilsvarende med dekselet på min Swarovski. Det forsvant første dagen under hjortejakten på et nytt terreng ved Florø. Jeg hadde ingen ide om hvor det forsvant. Siste jaktdagen gikk jeg rett på det! Jeg fikk imidlertid litt hjelp av min lille springer som stoppet og gav seg til å lukte på dekselet.

 

Denne helgen satser jeg på at vi klarer å finne igjen 1 stk Butler Creek til riflekikkerten. Det ble hengende igjen på en brake et sted i lien, forrige helg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hadde med meg noen amerikanere på hjorte jakt her på vestlandet for 2 år siden. Vi hadde gått en halv dag i skogen, da en av de finner ut at han har mista kameraet sitt med alle bildene fra denne 2 veker lange norges turen. Terrenget ar noe av det tetteste som er her på vestlandet og mye høye busker innimellom, så eg sa med en gang til han at det kom til å vere umuligt å finne det igjen. Men han ga seg ikke. Vi hadde vell gått ca 2km tilbake noelunde samme vegen som vi kom fra (hadde ikke gps, så det ble der vi trudde vi hadde gått) før han ga opp og var utrolig lei seg. Men når han plutseligt så mellom beina sine låg kameraet rett fremfor han. Eg gikk med han, og kan ikkje skjønne at det går ann.

 

Har aldri sett en lykkeligere person før.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...