Jump to content

Høyde på ringer NF 5,5-22x50 på en Rem 700 SPS Tactical


Tetanus

Recommended Posts

Heisann!

 

Jeg kjøpte for en tid tilbake et brukt kikkertsikte fra statene, en NF 5,5-22x50. Jeg hadde opprinnelig bestilt noen Badger medium 1,00" ringer, men siden de ser ut for å ha blitt borte i posten må jeg bestille på nytt.

 

Jeg ville i utgangspunktet ha noen NF Ultralite low .885 ringer, men jeg var litt i tvil om de ville være for lave. Jeg vet at kikkerten vil gå klar av løpet, men jeg har påmontert en A-Tec TMM-4 demper på riflen. Jeg var derfor usikker på om jeg ville få problemer med at jeg ville se demperen i kikkerten.

 

Siden jeg nå alikevell må bestille nye ringer, tror dere det vil være problematisk dersom jeg velger lave ringer fremfor medium? Vil jeg se demperen i kikkerten, eller er dette et problem jeg ikke behøver bekymre meg for. Demperen er jo relativt tykk, derav min bekymring.

 

Setter pris på tilbakemelding!

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Med 5,5 som laveste forstørelse tror jeg du bare så vidt vil se demperen nederst i kikkerten. Hadde selv en BR Reflex T-10 som jo ikke er av de minste på rifla mi. Der stod det en 1,1-4x24 Kahles i lave montasjer og demperen var så vidt synlig i kikerten ved 4x uten at det virket forstyrrende.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har en 5,5-22X56 som står montert i NF Two piece 20MOA Base og medium ringer, har en Hausken demper og ser litt av demperen i kikkerten. Om du synes det er forstyrrende eller ikke vil sikkert variere fra person til person men jeg synes det kan være noe forstyrrende. Ellers kan det jo nevnes at med høyere ringer er det absolutt nødvendig med ny kinnstøtte. Regner med at kolben på tacticalen er omtrent lik som på LTRen og de er jo ikke akkurat bygd for å ha høye montasjer.

 

Dette kan man jo derimot løse lett ved å montere cheekpad fra desertwarrior/snipercentral etc.

 

Smakssak spør du meg, vanesak blir det uansett!

 

Good luck!

Link to comment
Share on other sites

Er godt fornøyd med kikkerten sålangt, lyset er behagelig når du får justert det riktig, klikkene er fine og holder seg, optikken har jeg ingenting å utsette på.

Eneste ankepunktet må være duggegenskaper. Var på bukkejakt i august i dårlig vær og måtte da ta spesielle hensyn får at kikkerten ikke skulle dugge.

Mulig dette kan fikses med noe kjemikalier eller noe men har ikke undersøkt det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...