Jump to content

tåler hagla mi wingnmaster hd?


kruttskalle

Recommended Posts

Med fare for å få kjeft slenger jeg meg på her. (Ja, jeg har brukt søkeknappen og lest om dette tema i andre tråder)

Har ei Winchester pumpe, Ranger mod 120 med Winchokes (2 3/4" og 3" kammer). Har også et slugløp (2 3/4" kammer) fra en Ranger 140 auto med plugga gassporter som jeg bruker på denne. Lite stempel å finne på disse løpa. Kun et symbol som består av en P som står skrevet over en W. Løpene er ellers merket med Winchester proof steel, noe som er relativt intetsigende i denne sammenheng. Mener den ble kjøpt tidlig på 80 tallet en gang.

 

Hvilket trykk er denne hagla dimensjonert for? Vil den ta skade av skyting med stål eller hd hagl?

 

Har lett både på Winchester sine sider og ellers på nett uten å finne noen fornuftig info om dette. Er det noen her som har sett eller kan henvise om pålitelig info om hvilke trykk denne er dimensjonert for?

 

Skyter leirdue ladninger i stål med denne uten betenkelighet, men er mer usikker på de riktig tunge hd ladningene på f eks 1 1/2 oz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...