Jump to content

Oppbevaring av rifle


Kalashnikov

Recommended Posts

Hallo brødre og søsken !

 

Jeg drar til Drammen i morgen og kjøper salongrifle, og valget falt selvfølgelig på Ruger 10/22. To spørsmål: Jeg skal også kjøpe et skikkelig våpenskap, FG-godkjent, men jeg lurer på om det er mye mikk å fjerne vital del i låsekassa på Rugeren? Den observante leser forstår at jeg prøver å slippe unna med et mindre skap - men jeg kjøper heller et stort et dersom det er en stor jobb å fjerne en nødvendig del. Jeg vurderer også banan-magasinet til Ruger - og har allerede sort matt farge fra Valsgård Tjenester og Handel (durano.no) for å male det transparente (og stygge) banan-magasinet. Funksjonerer bananmagasinet - eller blir det for mange kuler - noen erfaringer folkens?

 

Ellers lider jeg i ventetiden - GRUSOMT å ha bestemt seg og ikke kunne ha våpenet i hus ! Jeg har erfaring med at det er enkelt å dempe en salong selv med rimelig demper, men går for en fra A-TEC + at jeg spanderer på meg en 3,9 x osv - kikkert. Gleder meg villt til å legge meg ned på 100 m, stille inn kikkert, gå ned til 50 og til slutt 25 m. Har laget en egen konkurranse med 3 skudd stående, 3 knestående, 3 liggende etc - på hver distanse. Til slutt: Jeg har svært god erfaring med Eleys subsonic; men hører gjerne om andres erfaring. Jeg jakter ikke på dyr, selv ikke kråker, måker - så hulspiss trenger jeg ikke. Ha en fin søndag!

Link to comment
Share on other sites

Det ligger en masse tråder rundt forbi om 10/22en, med oppsummeringer rundt magasiner og ammo etcetera. Les litt i salongkammeret og fyll på med spørsmål i de aktuelle trådene...

 

Når det gjelder demontering av 10/22 for oppbevaring, kan du først som sist baserer deg på å kjøpe ett "stort" skap, det er lite praktisk å skulle demontere 10/22 fra gang til gang. Du må i så tilfelle påregne å skyte inn hver gang du setter børsa sammen... :wink:

 

Forøvrig peker alle erfaringer med at du ikke kan kjøpe ett skap som er stort nok, når du først handler... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...