Jump to content

Aimpoint


50 BMG

Recommended Posts

Kjøpte et aimpoint 7000 sikte så ut som ubrukt i orginaleske til en hygglig pris.Det er bare en ting jeg lurer på ser ikke noe til rød prikkren før hakk 4 på justerings knappen ellers vriker sikte som det skal.Er det noen eiere av 7000 modellen som har erfaring med dette :?::?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat din Aimpoint. Jeg tror at du prøver den i for godt lys. I sterkt dagslys, vil du måtte skru opp justeringsknappen noen hakk før du ser "dotten". I mørket vil du se den med en gang, på første klikk. Det er i grunnen derfor siktet er justerbart. Ellers ville du blitt blendet av lyspunktet i dårlig lys. Har ikke tro på at batteriet er kaputt. Det har levetid på 50000 timer.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke den modellen, men har relativt grei kjennskap til M2, M3 og M4 samt Microen. Alle disse har ikke-synlig prikk på de første kneppene med på-knappen. Forskjellen på de sivile utgavene og de militære i disse seriene kommer frem når du bruker de militære siktene med nattoptikk, da har du en fin liten prikk i siktet.

 

Det har du ikke på de sivile utgavene av samme siktet. Dette kommer slik jeg forstår det av forskjellig overflatebehandling på linsene.

 

En forklaring kan jo være at den samme bryteren er benyttet i 7000 serien (tror den er sånn ca tilsvarende M2 serien i alder) og at det samme gjelder dette siktet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Noen som har snøring på hvor man får tak i Transparent flip-up Aimpoint Lense Covers?

De selges i USA, men selv med sending innad i USA så lukter de eksport av mitt visakort og da blir det ingen handel grunnet eksport-nekt.

 

De finnes til salgs i Norge men kun da i svart ugjennomsiktig plastversjon, vil gjerne ha den transparente versjonen?

9000SC er siktet det gjelder.

 

 

mvh

Gard

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...