Jump to content

Ny rifle i snart i hus.


blaser R93 lrs2

Recommended Posts

Hei allesammen. Da har det skjedd, jeg har gått til innkjøp av min egen småvilt rifle! :mrgreen: Det ble en brukt Kimber 84M i 223 rem, med en lothar walther pipe med riflestigning 1-9.

Jeg har tenkt lenge på og få min egen rifle og nå har det skjedd, Jeg var inne på stoa i Arendal og så på en liten søt kimber og jeg ble forelsket iden. Men jeg har et problem, Hvilken kikkert skal jeg ha på den? Jeg har allerede en Tasco target 6-24X44 med mil-dot, til langhold. Jeg har sett litt på meopta 2,5-10 X50 med lys, men jeg er åpen for tips ang kikkert. Men jeg ser også etter noe fint brukt noe.

 

Ja, jeg skal legge ut bilde av den når det er kommet i hus og fullt utstyrt med to-fot, kikkert osv.

 

MVH peder :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Flott for deg at du har fått deg ny rifle. Gratulerer med den! Men når det gjelder kikkert: Et kjapt søk på forumet (Ja, det går an å søøøøøke!) ga hele 367 treff på spørsmålet ditt. Har du lest noen av disse? Jeg ser at du ikke har skrevet så mye tidligere, og har forståelse for at du lurer på dette, men det er en million personer som stiller disse spørsmålene gang på gang. Jeg har sett dem så mange ganger nå at jeg rett og slett ikke gidder å svare på dem flere ganger.

 

Lykke til med nybørsa

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med fin rifle ! Hvis du vil ha nyttige råd om valg av kikkert (utover det du finner ved å søke :wink: ) bør du skrive litt om hva du skal bruke den til. Forøvrig er jeg selv stor fan av Meopta, og planlegger å sette en Artemis 3-12x50 på min .223, da til bruk på skarv, skogsfugl, rev og jaktfelt. Skal du bruke den f.eks. på rådyr i tett skog bør du kanskje heller se på en 1,5-6x42 eller en 1-4x24 e.l.

Link to comment
Share on other sites

På en så liten og snærten rifle ville jeg ikke valgt en så tung kikkert som Nikon kikkerten du nevner, Meoptaen er vel ikke noen lettvekter den heller!

Begge er gode kikkerter, men følger du med på finn.no og andre plasser finner du sikkert en brukt Zeiss eller Swaro i løpet av noen uker. Det tror jeg bu blir mer fornøyd med!

Link to comment
Share on other sites

Til den prisen får du en brukt Zeiss eller Swaro med lys hvis du har litt tålmodighet. Sjekk ebay, der finner du kanskje noe. Og ikke tenk at du på død og liv må kjøpe nytt. Veldig mange slike kikkerter som selges på bruktmarkedet er knapt nok brukt, og slike er tross alt laget for å vare i 30 år..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil ha nytt, kan jeg etter en noen dagers testing gå god for Meopta Meostar 3-12x56 m/lys. Kanonkikkert! Kanskje litt tung, men for min egen del er det samme om den veier en par, tre hundre gram mer enn en Swaro/Zeiss (Har ikke reelle vekttall, så arrester meg gjerne).

 

I bunn og grunn blir det en vurderingssak du må ta selv, og sjekk hva du får godfeeling med.

 

5-9 høvdinger ja, se her;

 

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=1

 

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=729 Min bror har denne, og den er svært god!

 

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=750 Sikkert det beste kjøpet! Men ikke lys på denne.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har sett en god del på meopta og doctor. Jeg er kjempe glad at noen har noen linker til meg, ( Takk tiurjegern )

Men jeg har et par ting som jeg nesten må ha i en kikkert:

* Lys

* stor objekt ( 50/56mm )

* må kunne monteres i en leupold QR montasje.

* helst 2,5-10X50/56mm.

 

Takk for svar. :mrgreen::mrgreen:

 

MVH peder " Blaser R93 lrs2" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...