Jump to content

6mm ppc, kulevalg til rev


BusterGutten

Recommended Posts

Hei.

Dette har jeg prøvd... Og feilet. Men jeg brukte 58 v-max fra 650m/s opp til nesten 1000.

Kan hende v-max er litt for solid til denne jobben.

Av 11 rever skutt forrige vinter ble alle gjennomskutt. Hvis en har optimale forhold og kan legge skuddet i bog plata er det ikke utenkelig at berger kula du nevner vil gjøre jobben.

Har tidligere prøvd 55g sierra Blitz king med samme resultat. Men da kun ladet til max fart.

Jeg har skutt med 6mm Br, men det er ikke store forskjellen mellom BR`n og PPC med lette kuler.

 

Denne vinteren blir det 221 fireball som gjør all jobb, både predatorer og mat vilt.

Link to comment
Share on other sites

Trur faktisk du er inne på noe. De 6mm kulene jeg har prøvd på reven er kuler som skal tåle veldig stor hastighet. Feks en pålitelig kilde brukte ei kule som forsvant i et tåkehav da den traff regn ! Dette var med en 243 AI. Vet at han er Kammerat her, så har en flaks vil denne ikke gi gjennomskyting ifarta 6mm PPC gir. Minnes at det var ei Hornady kule. Men jeg må prøve igjen. Satte 6mm br løpet i kassa. Og ladet noe 58g v-max i sub fart. Ny demper og 4 ekstra moduerer og lydløs børse. Hadde rev på åta, men spets jækel`n smatt ut og nu e det full lek der i fjæra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...