Jump to content

På tide med ny hund?


Shadob

Recommended Posts

Vorsteh`eren på 11,5 år - var sprek som en fole før jeg dro til Afrika.

Når jeg nå kommer hjem - er den blitt gammel på få uker.

Den henger knapt nok med når jeg kjører opp til skytebanen (1,5 km).

Dette har jeg sett på mine hunder tidligere også. Alderdommen kommer plutselig.

 

Jeg har alltid hatt "overlappingshunder" - om det har vært i arbeid eller i jaktsammenheng, men nå er jeg på etterskudd - da dachs`en min måtte avlives etter at den plasserte seg foran bakdekket på Pajero`en for noen uker siden :( - og den regnet jeg med ihvertfall 1 år til.

 

Kennel Kiltgaard i Danmark har jeg dialog med ang. tysk jaktterrier - men så er det dette med å gå over bekken etter vann.

 

Noen som vet om et kull som kan gi en korthåret tispe (jeg er lei av hannhunder som markerer med urin og slåssing) her hjemme?

 

Når jeg var i Afrika nå - hadde outfitter`en fått seg et knallemne av en beagle (syntes nå jeg da :roll: ).

Den løp ikke over alle hauger - og fant et par griser for meg (som var dødskutt).

Den var bare 8 mdr. gammel - så jeg ser vel ikke bort i fra at den dessverre kan utvikle noe "utvidet territorium".

Outfitter`en hadde forøvrig to Jack Russel`er - som var 9 og 11 år. Begge var tunghørte - og syntes sikkert at verden hadde forlatt de - i og med at ingen hadde snakket til de på to år :) .

Link to comment
Share on other sites

I og med at jeg har null peiling vedr. linjer på tyskersiden - har jeg fått god hjelp og anbefalinger av noen i "miljøet".

Og det resulterte i bestlling fra et kull som er påtenkt.

Skulle ikke forundre meg om det bare ble hanner :(

 

Blir det ikke bare hanner i kullet - er det om og gjøre å huske hvordan man får en hvalp husren :roll: .

 

Ikke bare, bare å bli småbarnspappa igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...