Jump to content

Stokk i svartor


LEK

Recommended Posts

Jeg tror ikke det er mye å hente på vekta. Jeg trodde svartor var forholdsvis tung. Jeg vet at Fange sag i aremark har spesialisert seg på løvvirke, også svartor. Det skulle vel gå an å få et fint stokkemne derifra. Sprekking er vel kritisk ved nedtørking.

Link to comment
Share on other sites

Tyri-stubben leverer jo en del skjefter i svartor. Jeg har bestilt meg et slikt, og håper det fungerer bra :)

Det jeg har hørt negativt om svartor er at skjeftene lett får riper og hakk. Dette bryr jeg meg ikke så veldig mye om, da jeg skal ha en rifle til jaktfeltskyting som aldri kommer til å bli brukt på jakt. (Og således kommer til å bli behandlet mye penere enn jaktriflen min)

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en Tyristubben stokk i svartor et par år nå, og brukt den ganske mye uten problemer av noe slag. Den er veldig lett, og er god å skyte med. Hvis jeg skulle bemerke noe negativt må det være at det lett blir trykk og slag skader på den.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en Tyristubben stokk i svartor et par år nå, og brukt den ganske mye uten problemer av noe slag. Den er veldig lett, og er god å skyte med. Hvis jeg skulle bemerke noe negativt må det være at det lett blir trykk og slag skader på den.

 

Den samme erfaring har jeg. Kjøpte min i 2006. Brukte den noen få ganger på jakt. Bever/rådyrjakt. Det resulterte i flere merker i treverket. Nå brukes til kun til jaktfelt/løpende elg.

Link to comment
Share on other sites

Tror tyristubben har gått over til laminat nå fordi svartoren hadde tendens til å sprekke i skjeftet. Har i hvertfall 3 kammerater nå som har fått stokkene i laminat. Dette gjelder sauer 202 stokker. Bakdelen med det er at de var endel tyngre slik at de fikk problemer med vekta i jegerklassen, men nå er jo det ordnet :D.

Link to comment
Share on other sites

De lager fortsatt heltre svartor. I tillegg lager de laminat.

http://www.tyri-stubben.no/?Gev%E6rskjefter:Bilder_av_rifler

Vi har lenge laget skjefter til Sauer 202 i svartor, men kan endelig nå også tilby dette i laminat. Skjeftet på bildet er laget i svart/brunt laminatet. Denne er laget med vår nye utforming av pistolgrepet. Vi har etter mye tid på skytterbanen funnet at denne utformingen gir enda bedre støtte for tommelen. Dermed blir hånden liggende mer naturlig og pekefingeren får en riktigere vinkel og posisjon på avtrekkeren og vi oppnår enda mer stabilitet i avtrekksøyeblikket. Sammenlignet med den tradisjonelle modellen i svartor er dette skjeftet sterkere med en høyere bruddstyrke.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...