Jump to content

Merke hylser med maling ?


PerStian

Recommended Posts

Er det mulig å bruke en form for maling for å merke hylsene?!

Eventuelt hvor på hylsa er det greit å male så ikke løpet blir fullt av malingrester eller diene skraper bort malinga.

 

Hadde vært veldig greit da det ikke alltid er helt feiet opp på banen og jeg vil ikke ha dritthylser å lade med så da hadde det vært mye enklere om jeg bare kunne se etter malingen for å finne mine egne hylser igjen,,,

Tenkte mest på 9mm hylsene da det er det som oftest ligger igjen fra andre.

 

Håper noen har forslag ?!

Link to comment
Share on other sites

Maling er ikke noen god ide - det bygger opp lengden og kan føre til funksjonsproblemer. Da er, som frodi sier, sprittusj bedre, og det fester bedre på materialet. Lag deg et symbol som er lett å kjenne igjen - det er flere enn deg som merker hylsene sine :mrgreen:

Og en liten skrekkhistorie på tampen: På trening på innendørsbanen noen år tilbake gikk skyteleder over og visiterte våpen. Normal prosedyre, sleide frem og avtrekk i sikker retning etter godkjent. Når skytteren ved siden av meg trekker av går der et skudd i bakstoppen. Grunnen viste seg å være at han hadde fått den strålende ideen å merke hylsene sine ved å farge HELE bunnen med svart sprittusj, og skyteleder oppfattet det som tomt kammer i de litt dårlige lysforholdene. Jeg prøver ikke å fordele skyld på verken den ene eller den andre her, bare tenk på den siden også når du utformer merkingen din.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...