Jump to content

H&K SL-8 VS. AR-15


nessehh

Recommended Posts

Hei!

 

Noen som kan hjelpe?

 

Jeg skal til å kjøpe en AR-15 (standard, levert fra butikk), men kom over en H&K SL-8 kaliber .223 Rem som inkluderer kikkert og rødpkt sikte og integrert to-fot, begge riflene har samme salgs pris.

 

Ved søk på nettet ser jeg at H&K riflen koster som ny det dobbelte av hva en AR-15 koster.

 

Er det noen her inne som har kjennskap til disse riflene og om det eventuelt er stor forskjell i presisjon og kvalitet? Riflen skal brukes til praktisk skyting...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har en SL-8, og min personlige mening er at den er av høyere kvalitet en AR.

 

Når du "mantler" en patron med SL-8 får du en følelse av at alt bare sklir perfekt i hverandre. AR er motsatsen.

 

Når det kommer til tilgang på deler er AR det beste valget. Det finnes utrolig mye ekstra stæsj å kjøpe til den. Det første jeg gjorde med min SL-8 var og bytte ut grep og "stock" til en mer G-36 tilpasset variant. På den måten fikk jeg det beste av begge;-)

 

Argumenter som at det er enklere at få tak på magasin osv. til AR, trur jeg kommer fra folk som har AR og som ikke har prøvd å finne magasiner til SL-8 sjøl.

 

Finnes utrolig mye ekstra at kjøpe til en SL-8 fra tex Tyskland. Er ikke sikker på hva et 30 skudd magasin til AR koster men du får dem til sl-8 før rundt 25 euro.

 

Så oppsummering, kan du si at det viktige er at du føler på begge to og blir enig med deg sjøl hvilken som føles best for deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...