Jump to content

Sauer 202 22-250


mr.hell

Recommended Posts

Lurer på om noen kan hjelpe meg med en sak.

Jeg (og fruen) har sauere i 6,5x55 som vi skyter mye med. men, jeg har lenge gått å tenkt på å kjøpe 223 løp og sluttstykke. men jeg har nå sett litt på 22-250 i stedet for 223. Har noen noen erfaringer med dette kaliberet vs 223 og, trenger jeg nytt sluttstykke i Saueren for å bruke dette kaliberet? Jeg er høyre og fruen er links, så jeg hadde spart en del med å bare kunne kjøpe løp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var inne å så i bruksanvisningen til Sauer.

Det virker som om det er 5 forskellige sluttstykker. Mini, medium short, medium, magnum for medium og magnum.

Vi har i dag medium begge to. Hun har et 6,5 løp og jeg har et 6,5 og et 30-06. men, hva er forskjellen på medium short og medium.

6,5x55 er 12.20 mm mens 22-250 er 12.01mm bak på patronen, så et medium slutt stykke er dimensjonert til å ta patronen og antenne. (30-06 er 12,01mm)

Det eneste jeg kommer på er en forandring på klakkene mot løpet. Sure penger å betale nesten 10k for to sluttstykker i 223 om 22-250 fungerer mye likt og kan kanskje bruke samme sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Magnum for Medium er for S 202 TD...

 

men, hva er forskjellen på medium short og medium.

Forskjellen er antall rader med låseklakker.

Det ene passer til 22-250, .243

Det andre fra 25-06 og opp til 9,3x62

 

 

Sure penger å betale nesten 10k for to sluttstykker i 223 om 22-250 fungerer mye likt og kan kanskje bruke samme sluttstykket.

Du må uansett bytte sluttstykke hvis du skal ha ett av de kaliberne.

 

Hvis ikke du får fatt i ei S&L pipe. Fra de glade Dansker. Men det får Ignorant`n svare på :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Går muligens litt OT nå, men kanskje billigere å bare gå for 25-06 i steden - vil i praksis gjøre samme jobben som 22-250 da omtrent alle varmint kuler finnes i 25 cal.

Link to comment
Share on other sites

Ett alternativ er ei pipe i 6mmBR omkamret til 6XC og evt. neddreiet. Da trenger en ikke bytte sluttstykke, men det koster fort en 6-8 lapper læll....

 

 

22-250 går helt utmerket i en vanlg Sauerkasse. (6,5x55) Har hatt en "juksepipe" i årevis.

Med juksepipe mener jeg at børsemakeren tok bakredel av en utskutt banepipe, gjenget opp og monterte ny pipe.

6mm BR blir for kort til å mate fra magasinet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...