Jump to content

Kniv Problemer


Ketil

Recommended Posts

Jøss, åssen klarte du det ? Hakka i bein med den, eller tre ?

 

Er det ikke den med gummiholk ? Eller har du utgaven med treholk ? Ikke at det er så nøye egentlig.

 

Jeg har samme type, men med bukåpner. Aldri skjedd noe med den. Men hadde jeg vært deg hadde jeg snakket med butikken der den er kjøpt. De er jo forholdsvis dyre 700-1100 kroner.

 

Men jeg vet at en del kniver fra Buck er laget i Taiwan. Så man kan jo være uheldig med varierende kvalitet. Jeg har flere kniver fra Buck, bla en stor Bowie (nr 124 Frontiersman eller noe sånt) og noen mindre.

 

Men har en foldbar fiskekniv/filékniv, og den er laget i Taiwan. Og den kunne det heller stått et "Nille"merke på. Det er ikke særlig bra saker :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg syntes buck lager veldig gode kniver. de lager i flere ståltyper, selfølgelig, men de som selges i norge er stort sett 420 stål herdet ganske hardt derfor er de sprø. folk jeg kjenner har knekt buck blader og det er ikke helt unormalt fordi stålet er sprøtt, men garantien dekker helt sikkert dette for har byttet inn to kniver selv fra buck. jeg mener for øvrig ikke at bladene bør endres for hardheten og gir god egg.

 

nå har jeg en vanguard selv og er stor fornøyd, men jeg tror buck blader i de senere år ikke er fult så harde/sprø. men det skjer jo feil i produksjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...