Jump to content

Ruger Target løp


-Andreas-

Recommended Posts

Rugers Target-pipe har et kammer som er betydelig trangere enn på standardriflene ("Sporter"-kammer), men ikke så trangt som på dyre piper fra de fleste andre produsenter ("Bentz"-kammer, som er et matchkammer for halvauto).

 

Når det er sagt har jeg en Green Mountain-pipe med Bentz-kammer, som villig vekk svelger nesten alt av standardammo jeg putter i den. Den liker dog ikke subsonisk, eller alt fra Fiocchi.

 

Skal du ikke modde rifla, er en Ruger Target et greit valg. Jeg ville aldri kjøpt en selv - men jeg er ennå mindre interessert i en umodda standard karabin.

Link to comment
Share on other sites

Target løpet er tykkere og tyngre, så du får ei mer stabil børse.

Det har også noe trangre kammer, sånn at det frarådes å skyte stinger-patroner (lengre hylse og kortere kule enn vanlige, derav mer trykk og høyere hastighet), men de har langt bedre presisjonspotensiale.

 

Jeg hadde tynt løp som var heldempa på min, og selv med 100 skudd sendt avgårde på noen få minutter var det ikke antydning til varmskyting, så det er uansett ikke et problem på en salong. Skulle jeg kjøpt ny børse ville jeg uten tvil valgt target.

Link to comment
Share on other sites

Som Edward sier, hvis du skal ha en presis børse uten å modde er Target-versjonen et ypperlig valg. Hvis du kunne tenke deg den ultimate rifla hvor ingenting er spart på kan du like godt starte med den billigste modellen, for da ender du opp med å bytte alt unntatt kasse og bolt likevel.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kunne tenke deg den ultimate rifla hvor ingenting er spart på kan du like godt starte med den billigste modellen, for da ender du opp med å bytte alt unntatt kasse og bolt likevel.

 

... og oppskriften på mest rifle for penga er som følger:

- en standardmodell 10/22 med treskjefte (evt. den litt finere "Sporter "stokken heller enn standardkarabinen med løpsbånd)

- en Green Mountain pipe til kr. 1700 pluss frakt

- ny hane fra Volquartsen til kr. 480 (billigere med enn uten auto bolt release)

- et kosteskaft, sandpapir og teip til å åpne opp løpskanalen for å gjøre plass til den tykkere pipa

 

Er du flink med utenlandske nettbutikker blir det ennå billigere.

Link to comment
Share on other sites

Som Edward sier, hvis du skal ha en presis børse uten å modde er Target-versjonen et ypperlig valg. Hvis du kunne tenke deg den ultimate rifla hvor ingenting er spart på kan du like godt starte med den billigste modellen, for da ender du opp med å bytte alt unntatt kasse og bolt likevel.

 

Tar du den HELT ut, så kjøper du ikke noe fra ruger i det hele tatt... Da er det VQ deler som gjelder helt fra bunn av!

 

49-1022-cnc-machined-bolt.jpg

 

220-ss-receiver-w-picatinny-mount.jpg

 

CNC-masikinert bolt og kasse i rustfritt stål.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke avtrekksett er bør jeg ha? så på en som het TG 2000 da fikk man med automatisk bolt-release og forlenget magasinutløser, det hele kostet 240dollar på volquartsen sin nettside.

pleier man å bare kunne kjøpe låsekasse og sluttstykket, det hadde vært det greieste siden jeg skal bytte det meste på børsa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...