Jump to content

Speking av biff


frontier

Recommended Posts

Tips til alle som vil gjere kål på litt hjortekjøt jamt og trutt, ut frå erfaringa at det ikkje finst nok søndagar og svigerforeldre til å få frysar-balansen i orden:

 

Ta bankekjøttet fra eit lår. Del heile kjøttstykket på langs, slik at du får to separate delar. Gni kjøttstykka inn med like delar finsalt og brunsukker, samt dei kryddera/blandingane du likar. Har prøvd chili/spisskummen/paprika/fenikkel, men urteblandinger funkar også bra. Dekk kjøttet i tillegg med grovsalt.

 

Saltingstid: 6-8 timar, avhengig av størrelsen på kjøtstykka.

Heng opp i luftig rom ca 5-7 dagar. Fiks ferdig. Utruleg godt. Og ein fin julepresang til naboen. Og kjekt å ha i sekken osv. osv...

Link to comment
Share on other sites

Bankekjøttet i låret er avlangt, og tjukkelsen varierer naturleg nok med størrelsen på dyret. (Lett kjøttstykke å kjenne igjen, da kjøttretninga går diagonalt i forhold til fasongen på stykket.)På små dyr treng du kanskje ikkje dele kjøtet på langs. Kjøttstykka bør ikkje vere meir enn to-tre cm tjukke om du skal følge oppskrifta mi. Fordelen med litt tynnare deler er sjølvsagt at spekinga er raskt unnagjort. Samtidig må du ikkje henge slikt kjøtt for lenge, då blir det fort tørt.

 

Du kan gjerne bruke flatbiff til samme formålet. Eller lårtunge. Er du råflott kan du jo prøve ytrefileten... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier å gjøre noel lignende på lårtunger og fuglebryst. På ei vanlig lårtunge fra elg, pleier jeg å la det ligge i grovsalt fra sent en kveld, til tidlig neste kveld. Vanner så ut i ca 3/4 t, smører inn kjøttstykket med honning og henger opp på et tørt og luftig sted(henger i en krok på stua i nærheten av vedovnen den første natta, henges så i kjølehjørne). Etter 5- 7 dager er det klart til spising.

Samtidig må du ikkje henge slikt kjøtt for lenge, då blir det fort tørt.

Lot et bryststykke fra røy henge en dag eller to for lenge, så det begynte å bli hardt og tørt. for å redde "stumpene" vacuumpakket jeg det og frøs det ned. Da jeg tinte det og serverte det i elgjakta, var det faktisk ikke hardt lengre men godt og mykt:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...