Jump to content

Bereding av reveskalle.


spelltiurn

Recommended Posts

"Kok den og skrell den eller spis den med skallet" ... ehhh det var kanskje om poteta det...

 

Mener Dachs brukte oppvaskmiddel for maskin en gang i tida som blekemiddel med glimrende resultat.

 

Men det nå vannstoff­peroksyd som kjøpes på apoteket som normalt blir brukt .

35% oppløsning er mer enn godt nok og må brukes med forsiktighet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier å legge kraniet i en isboks med vann og la det stå ute i solveggen en måned eller to. Deretter vasker jeg den med vannslangen og legger den til tørk. Bakteriene rensker skallen hundre prosent. Pass på at du ikke tømmer ut tennene, for de har en tendens til å falle ut.

Link to comment
Share on other sites

Kok skallen en time eller to, så piller du av det du får til med skje og tar resten med trykkluft. Litt grisete men effektivt!

 

Bleking etterpå med bomull/ kjøkkenpapir dynket i hydrogenperoksid kjøpt på apoteket.

 

Det gjorde jeg med elgskallen jeg har på veggen på hytta.

 

PS: Savner oppdatering på hundesida!

Link to comment
Share on other sites

Kok skallen en time eller to, så piller du av det du får til med skje og tar resten med trykkluft. Litt grisete men effektivt!

 

Bleking etterpå med bomull/ kjøkkenpapir dynket i hydrogenperoksid kjøpt på apoteket.

 

Det gjorde jeg med elgskallen jeg har på veggen på hytta.

 

PS: Savner oppdatering på hundesida!

 

Okei, den elgskallen er jo fin. Får se hva jeg prøver på da. Oppdatering av hundesia kommer etterhvert. Blir vel skitur til helga, å kansje mildværet har vekt opp en bamse eller to å. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...