Jump to content

Dugg inni kikkerten !


Daniel Grøntvedt

Recommended Posts

Hvis du har kjøpt deg et jahti jakt kikkersikte eller et annet forbilligtilåværesant sikte så kan du jo se på det som en lærepenge. (lærepenger er tross alt de beste pengene man kan ha.) Ikke mye å gjør med det selv, men har du garanti så er jo alt greit. Få reparert det, selg det og kjøp deg et nytt/brukt sikte av anstendig kvalitet. (får ikke håpe at du har en swarowski med dugg i) :roll: for jeg mener ikke å være spydig

Link to comment
Share on other sites

Du har 5 års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Så lenge ikke du har skadet siktet selv, og sikte er under 5 år så krev reprasjon, nytt produkt eller pengene tilbake.

 

Siktet kan repareres ved at lekasjen tettes og det fylles på ny gass.

Har du en billig kikkert, så har du som nevnt ovenfor fått en lærepenge :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en håndkikkert av et "kvalitets-merke" med 30 års garanti som jeg nesten griede å ødellegge selv.

Kikkerten lå i bilen i hele sommer, -under førersetet, - akkurat der kaldlufta ifra air-kondition og varmlufta fra varmeapparatet i bilen blåser ut. Det tålte ikke kikkerten, stadig oppvarminger med gjenntatte nedkjøling til nær null grader. Det ble dugg inne i kikkerten. Nå har duggen forsvunnet, men jeg har nå en kikkert jeg ikke er helt fortrolig med.

Min neste kikkert skal jeg være mer forsiktig med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Leica. Etter en dag med regn og tåke (kunne latt den ligge i sekken egentlig), tok jeg den inn i teltet over natten. Neste morgen var det ene røret hvitt som melk. Jeg fikk reparert den gratis, og i god tid før neste jaktsesong, men er litt skuffet alikevel.

Link to comment
Share on other sites

Uhell kan skje sjølv med den dyraste optikk,men dette er faktisk første gongen eg har høyrt om noko sånt med Leica. Og tru meg, eg har lest mange tråder på ulike forum om optikk,men akkurat slike problem med Leica har eg aldri lest om før no.

 

Kva slags Leica modell var dette?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...