Jump to content

Hva på bronsebrøsten ???


jensky

Recommended Posts

Skal ta en gjennomgang med puss på min Sauer 6,5

Hvilke n stoff kan jeg bruke på bronsebørsten.

 

Kan jeg bruke koppersolvent?

Er det noe jeg må huske på hvis jeg skal bruke koppersolvent siden det er så sterkt?

Hvis jeg ikke kan bruke koppersolvent til bronsebørsten hvordan skal jeg bruke det da ?

Link to comment
Share on other sites

Ikke bruk koppersolvent på bronsebørsten, da står du uten børste etter en stund. Bronse er en legering av kopper, sink og tinn.

Bruker Ed's Red eller den jeg ikke husker navnet på fra forsvaret, den du må riste før bruk...hjelp....

som både renser og smører.

 

Prøvde forresten noe her forleden, plugget løpet i kammerenden og fylte det med TIX ovnsrens. Lot det stå en time og ut kom fille etter fille med vakker dypblå farge. tror ikke det var mye kopper igjen der inne etterpå. Ville ikke ha brukt bronsebørste der heller.

Link to comment
Share on other sites

Nå har våpenet mitt sått kaldt i 1 mnd i våpenskap og har tengt og ta full puss, kan stort sett det og pusse, men er litt usikker på hva jeg skal bruke på bronsebørsten ? og hvordan skal jeg pusse løpet førjeg skrur det av osv

 

Først tar du olje på børsten eller bare rett i løpet og tar noen tak med børste for og løse opp litt. Så kjører du gjennom ei tørr fille. Så en olje fuktet en som du tar noen frem og tilbake tak med for å gni det godt inn. Lar stå litt(noen min) Så en ny tørr fille, gjenta tørre filler til de kommer nesten helt rene gjennom. Så tar du en fille/propp med noe kobbersølvent og fører gjennom løpet. La stå i noen min og Kjør gjennom tørre til det er rent i løpet. Gjenta prosesen med solvent til det ikke kommer mere dritt ut av løpet. Tørk løpet godt før du legger ei ny fille med olje i løpet som du lar være der til nestegang du skal skyte(olja ikke filla)

 

Tørpuss før du skal skyte nestegang.(på banen eller hjemme før du drar)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...