Jump to content

å skru ut en revolverpipe.


evert

Recommended Posts

jeg har skrudd ut en og annen revolverpipe tideligere, de smithene jeg har skrudd på har ikke sittet så hardt.

 

men på den gamle uberti-SAA-klonen jeg nå skal sette tilbake pipa på, er det klin umulig å få spent fast pipe godt nok. jeg har støpt bakker som passer på ramma, så den har jeg godt grep på. ifølge "boka" er det riktige å ha metallbakker med riktig profil, og sette dette hardt fast i ei pipestikke.

 

noen ninja/gueriillatriks for å få tak i ei glatt og rund pipe? den skal ikke ødelegges...

Link to comment
Share on other sites

Lag deg ei pipestikke. Drei ei hylse med riktige proporsjoner utvendig og med innvendig hull lik diameteren på pipa, splitt denne og og gjeng opp f.eks 4xM6 for å skru sammen igjen splitten. Sveis eller gjeng fast et litt mandig håndtak. Bruk smergel (med korning mot hylsa) som mellom legg og skru det godt til over pipa, skader ikke med pittelitt varme på innfestningsdelen på ramma før du gir et rapp med klubba. Har løsna flere geværpiper med slik pipestikke og den holder rimelig bra grepet og et kakk er ofte nok til at ting løsner..

Link to comment
Share on other sites

høres ut som en mulig løsning. overflaten på pipa er polert såpass at den er ganske glatt.. siden jeg uansett har tenkt å legge ny finish er det mulig jeg "røffer" den opp litt. pipa er lett konisk, så jeg får se om jeg får til en korrekt innvendig kon når jeg dreier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...