Jump to content

endring av revolver


olav

Recommended Posts

Jeg har en Modell 16 S&W med sekst toms løp Som kjent er dette en L ramme revolver. Jeg har pådratt meg et handicap( senskader eter forbrenninger 99 % av armen ) og derav blir revolveren for tung for meg og jeg får vondt etter at jeg har skutt .Hvordan gjøre våpenet lettere , kappe løp og lage round butt eller finnes det alternative lettere revolvere , vet ikke tynden på Manuhrin eller om S&W har noe lettere .

Olav

Link to comment
Share on other sites

Har en 4" mod 16 selv, samt søkt på en MR32, som jeg har prøvet litt. Subjektiv følelse, er at MRen er litt lettere, enn en mod 16" m 6" vil være. Mod 16 med 6" burde være ganske ettertraktet (det jeg helst ville ha da jeg kjøpte min) Bytt heller løp til et lettere, enn å gjøre noe med det som er. Rifle pipe i .30 er et greit utgangspunkt (jeg vil ha løpet ditt!!!! :D )

 

Mod 16 er forøvrig K ramme.

Link to comment
Share on other sites

en tjukk bite .308 pipe med freste fluter for å bli lettere hadde vært stilig!

Hvem gjør sånne jobber, ville helst hatt 312 dim pipe da men konseptet ditt hørtes bra ut. Kanskje C.Patron kan hjelpe han vil jo overta løpet mitt!

Olav

Link to comment
Share on other sites

tror de brukte en bite av en MG-pipe, så 308 stemmer godt, de fikk bedre presisjon enn vanlige piper.

det mest optimale er selvfølhelig å line-bore en 22lr cylinder til 32 og den aktueller ramma, og så bruke en bite 308 pipe. snadder... det som lokker meg med et slikt prosjekt er at man sannsynligvis får brukbar presisjon 310-311 kuler for 32acp i tillegg til de kulene man vanligvis bruker i 32s&wlong.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...