Jump to content

Ny stokk i kunstfiber til min sako


bindalingen

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har en Sako L691cal 9,3 med helstokk, som jeg har lyst til og sette på en ny stokk i kunstfiber.

Grunnen til at jeg vil bytte stokk er: Jeg har fått meg hund, så det blir mere driving noe som gjør at stokken blir utsatt for mere slitasje.

Finnes det noe brukbart på markedet?

Det trenger absolutt ikke være så dyrt.

 

mvh Andreas

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når Sako bygde modellen Fiberclass, brukte de McMillan stokker. Få tak i en slik og vips, du har en Fiberclass, om enn ikke med en litt kortere pipe da du har helstokk i utgangspunktet. Fiberclass ble faktisk levert i 9,3.

Den kommer til å bli verdt hver krone.

Link to comment
Share on other sites

PAsser denne til sako L691 utn for mye tilpassing :

Bell and Carlson Carbelite Classic Stock Sako A/V L61R Long Action Synthetic Black

 

Bell and Carlson stocks are mounted to actions before they are finished so the fit is guaranteed. Made of hand-placed layers of Kevlar and fiberglass over graphite, the Carbelite provides the ultimate in strength and durability. Features include Uncle Mike's sling swivel studs, a premium recoil pad, baked on epoxy finish and lifetime warranty on materials and workmanship.

 

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei!

Låner tråden litt, jeg...

 

Har det blitt ny stokk på deg ennå? Har ei lik børse som deg, tror jeg, helstokk fra begynnelsen/midten av 80-tallet i kaliber 6,5x55.

Var dum nok til å begynne å lage hakk i kolben etterhvert som jeg skjøt elg (ungdom!), og tenkte jeg skulle skifte stokk nå.

Siden jeg har handlet ny elgbørse for et par år siden, tenkte jeg at gammel-sakoen skulle bli rådyrbørse, og mulig jaktfelt/elgbanevåpen i tillegg. (Synes det hadde vært morro å begynne litt med jaktfelt etter et par stevner i fjor).

 

Det jeg har lyst til å gjøre, er å montere en Lazzeroni thumbhole sporter stokk fra McMillan (hvis den passer?) i orange "kamo", ta av faste sikter, blånere på nytt, og montere lyddemper.

 

Synes ovennevnte stokk ser kul ut, men lurer på hvor mye som vil være nødvendig å gjøre med den før den passer kasse og løp? Regner med at den må beddes...

 

Har sendt en forespørsel til MagnumHansen om arbeidet, og venter spennt på svar, men om det bare er bedding som skal til, har jeg mest lyst til å bestille skjeftet rett fra produsent.

 

Ser at det koster +-500$ der, så det må vel være litt å spare på det?

 

Det er kort, men tungt løp på børsa, men den blir vel ikke for tung for jegerklassen med en lett lyddemper?

 

Kikkerten som står på, er en S&B 1,5-6x42. Den er god, men jeg har et par gamle sakofester med 1" ringer liggende. De har sånne runde hjulmuttere til å løsne / feste med fingrene. Tenkte derfor jeg skulle se på en Leupold 12x40 som er foreslått som den ideelle jaktfeltkikkert i annen tråd her på forumet. Også denne er det vel mulig å bestille fra us for litt over 500$...

 

Dette haster jo ikke akkurat, siden jeg vil bli boende i utlandet en stund til, men tenkte det kunne være greit å bestille skjeftet, for jeg har hørt at de har noen mnders leveringstid...

 

Er takknemmelig for innspill/synspunkter ang skjefte!

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg kjøpte den Bell & carlson stokken jeg har nevnt ovenfor, fikk aldri noe svar på om den passet.

Det gjorde den ikke, men det var ikke være en at jeg fikk det til med fil og raspe, og litt beddemasse. Fikk montert det sammen en uke før jul og prøveskutt litt, og presisjonen var meget bra( i mine øyne) :shock: . Ble også en tur etter rådyra, det ble treff der også :D .

Nå mangler det bare en lyddemper og kikkertmontasjer så er jeg fornøyd.

Jeg vil ha gått for en ferdig tilpasset mcmillan eller hitech viss jeg har hatt penger til det. Prosjektet mitt er ikke noe veldig vakkert viss en ser nøye på den, men det er for meg et bruksvåpen. Der det er funksjonalitet og ikke estetikk som teller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...