Jump to content

Aldersbestemmelse Steyr Mannlicher L .308 win


Grytskanken

Recommended Posts

(Skal ikke være veldig bastant der, da det fort kan bli litt flaut :oops: )Men det passer ihvertfall høvelig til min modell M og en kollega, der vi begge har en modell M, men jeg har en med 5 låseklakker, og han har en med 6 låseklakker. De er ifølge de bokstavene produsert henholdvis i `85 og `89, noe som skulle stemme sånn høvelig...

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg er fornøyd, men har ikke prøvd rifla så mye da jeg kjøpte den nesten ubrukt tidligere i sommer. Grei pressisjon på rundt 30mm samlinger med jaktmatch og accubond ferdig rulla ammo, men kryper med litt varmskyting.(ikke beddet). 2 pkt sikring, men sikringen låser bolten. Vekten viser 2,9 kg på badet, uten kikkert.(snellert avtrekk, om det skulle ha noe å si på vekta?)

 

Ellers så er den etter mine øyne en smekker sak, og litt sjelden da denne er i links utførelse... Eneste problemet er å oppdrive informasjon om våpenet...

 

Har egentlig ikke noe greie på betegnelsene, men har for meg at modell L er light utgave(kort kasse som du sier?)

modell M lang kasse(kaliber sett på nett av mod M: 6,5x55og 30-06) og modell S magnum kasse(ihvertfall magnumkalibre av de Mod. S riflene jeg har sett på nett) Har vel egentilg

sett en Mod. SL også, men dette har vært av finere kalibre som .222 o.l.

 

Men ta det jeg sier med en klype salt, da dette er ting jeg har plukket opp i hodet underveis, mens jeg har googlet model M etter sårt trengt info om rifla jeg har ervervet :roll:

Kanskje noen har instruksjons bok til Modell L og M som man kunne fått kopiert? :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 14 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...