aanerud92 Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Hei, jeg skal kjøpe meg rifle, har sett på en Remington 700sps 300win mag, er det noen her som kan si om det er ei bra rifle eller om det er best og styre unna? eller eventuelt ha noen andre anbefalinger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skru-det-ihjel Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Remington sps er forsåvidt utmerket den, men i 300Wmag? Hvis dette er din første rifle, eller du ikke er en erfaren rifleskytter ville jeg sett meg om etter en rifle i et litt "roligere" kaliber. SPS finner du overalt, og i en mengde mer egnete kaliber... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elgjeger Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Ja jeg har en 700 sps i 300 win mag. Synes den er god å skyte med, men jeg misliker stokken. For fine samlinger med den, men stokken sitter jo nærmest limt inntil pipa. Jeg skal bytte til en litt tyngre og mer solid stokk. Men ellers ei ålreit børse. Jeg ville ikke kjøpt den som min førsterifle i det kaliberet som nevt av skru-det-ihjel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aanerud92 Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 det er vel kanskje en litt vel kraftig kaliber som førstegangs rifle ja, men jeg skal sette på en A-tec lyddemper så jeg får litt mere tyngde på rifla så den ikke sparker like kraftig. men så det sto at stokken sitter som limt intill pipa, er den ikke frittliggende? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruttskalle Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 pipa på 700sps er IKKE frittliggende. howa er søylebedda og har også frittliggende løp, sps og howa ligger i samme prisklasse. så jeg hadde heller kjøpt howa hadde jeg vært deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts