Jump to content

... ... ...


Våpensamler

Recommended Posts

Hvis du er så misfornøyd, så foreslår jeg enkelt og greit at du holder deg hjemme.

 

Det er akurat det jeg gjør.

Dette er ikke noe enestående tilfelle for våpen og millitaria-messa i LETO-hallen. Dette skjer på så og si alt av samlermesser. Ifm at min far samlet på KV-våpen, fikk han en del kontakter i miljøet som både handla,solgte og stilte ut. De fortalte at skulle han ha noe interessant, måtte han ta kontakt utenom åpningstid. Til slutt gikk han lei og nå er samlinga delvis solgt og delvis pakka ned da det stort sett aldri var noe interessant som ble solgt mens dørene var åpne. Noen godbiter er det vel for enkelte, men det meste blir holdt unna til andre utstillere.

 

Dette fenomenet med kjøp/salg/bytting utenom åpningstid er utbredt på andre messer også der vi(min far og jeg) har vært, enten med eget bord eller som besøkende.

Link to comment
Share on other sites

Og nok en gang kommer de interessante tingene til å bytte eier før dørene åpner.

Stemmer dette ja. Er jo mye bedre de hadde arrangert et bytt/handlemøte utstillerene seg i mellom og ikke "lurt" folk fra fjern og nær. Sist messe kjørte jeg over 30 mil . Og det var jaggu ikke mye jeg fant av interesse der før jeg fikk se en eske som stod bak en av utstillerene der. Dette var ikke tilsalgs og de ordene han brukte var at det hadde vært "vill vest" der før dørene åpnet for vanlig publikum.

Link to comment
Share on other sites

Vil bare minne om at det neste helg (lørdag 31. oktober 2009) igjen er våpen og militariamesse i LETO-hallen på Dal.

 

:D

 

Dørene åpner klokka 10.00 for besøkende.

 

Hei, dette høres spennende ut!

Kunne du fortalt litt mer om hva som blir solgt og byttet. Er det våpen å se på, eller er det snakk om mere småting?

Link to comment
Share on other sites

Leto,n er stas det.Det er ikke bare handel en skal tenke på.Man treffer jo mange med samme hobby.Har vært der mest som besøkende,men har også prøvd meg med salgsbord.Er noen så fryktelig sjalu på at blir solgt litt før dørene åpnes så er det vel bare å bestille seg ett bord da :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...