Jump to content

Duplex


Pal1487686699

Recommended Posts

Evt tilleggseffekt ved duplex ladninger tror jeg nok bør sorteres under placeo i arkivet. (Har den i arkivet mitt og, Winchester duplex)

 

Ønsker du en kombinasjon av 4ere og 6ere er 5ere svaret.

 

Ville dessuten være knotete å lade. Først veie opp små haggel også store, blir ett ekstra moment under lading.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at Remington Duplex 4+6 finnes, men det er ikke denne patronen/kombinasjonen jeg snakker om. Det er Duplex 2x6.

 

Hva enkelte mener om slikt i teorien får være deres sak. De fleste har vel fått med seg at samme patron kan oppføre seg forskjellig i forskjellige hagler. En patron som gir gode skuddbilder i et våpen kan gi håpløse skuddbilder i et annet våpen. Av erfaring vet jeg at denne patronen var ekstremt god i mitt våpen, samt at jeg ikke fant andre patroner med samme effekt. Hvorfor vet jeg ikke, og er vel heller ikke så interressert i det teoretiske så lenge jeg ser at det i praksis blir meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at Remington Duplex 4+6 finnes, men det er ikke denne patronen/kombinasjonen jeg snakker om. Det er Duplex 2x6.

 

Mener å huske at både remington og winchester førte duplex patroner i sin tid.

Skjøt selv 3-400 av winchester patronene på sjøen før de gikk ut av produksjon. Gikk over på win superspeed med samme effekt.

 

Forsjellen på rem og win var at rem hadde små haggel bak store foran, win hadde 2 størrelser blandet i hele søylen.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...