Pal1487686699 Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Hei Er det noen av dere som har erfaring med å lade duplex (helst 2+6), i kal 12 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipitor Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Burde gå greit sålenge haglladningen gir samme vekt som oppgitt. Ville dessuten vært forsiktig med sette feks BB foran 7ere. Tror kanskje ikke du vil får gode skuddbilder. -L- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal1487686699 Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Jeg har erfaring med noen Remington Duplex S Mag 2x6 patroner som ikke lenger er å få tak i. Disse var riktignok i bly, men jeg jakter stort sett i Sverige. Håper å finne noen som kunne lade noen slike for meg..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipitor Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Evt tilleggseffekt ved duplex ladninger tror jeg nok bør sorteres under placeo i arkivet. (Har den i arkivet mitt og, Winchester duplex) Ønsker du en kombinasjon av 4ere og 6ere er 5ere svaret. Ville dessuten være knotete å lade. Først veie opp små haggel også store, blir ett ekstra moment under lading. -L- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Og det blir for få av de store haglene til at det har noe for seg, kun flaks om et av dem treffer målet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal1487686699 Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Jeg vet at Remington Duplex 4+6 finnes, men det er ikke denne patronen/kombinasjonen jeg snakker om. Det er Duplex 2x6. Hva enkelte mener om slikt i teorien får være deres sak. De fleste har vel fått med seg at samme patron kan oppføre seg forskjellig i forskjellige hagler. En patron som gir gode skuddbilder i et våpen kan gi håpløse skuddbilder i et annet våpen. Av erfaring vet jeg at denne patronen var ekstremt god i mitt våpen, samt at jeg ikke fant andre patroner med samme effekt. Hvorfor vet jeg ikke, og er vel heller ikke så interressert i det teoretiske så lenge jeg ser at det i praksis blir meget bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipitor Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Jeg vet at Remington Duplex 4+6 finnes, men det er ikke denne patronen/kombinasjonen jeg snakker om. Det er Duplex 2x6. Mener å huske at både remington og winchester førte duplex patroner i sin tid. Skjøt selv 3-400 av winchester patronene på sjøen før de gikk ut av produksjon. Gikk over på win superspeed med samme effekt. Forsjellen på rem og win var at rem hadde små haggel bak store foran, win hadde 2 størrelser blandet i hele søylen. -L- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts