sportsman500 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Har i det siste begynt å tenke på å kjøpe halvauto, og har i den anledning smugkikket litt på Browning Bar med synt stokk. Er det noen som har erfaringer/synspunkter på den?? Har i dag en Sako Finnlight i 30-06 som jeg i såtilfelle må bytte inn/selge. Er det et uklokt valg?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Skal du først ha halvautomat, så er BAR et av de beste valgene du kan gjøre. Driftssikker, grei vekt og balanse og lite kresen på ammunisjon. Konstruksjonen har etter hvert ganske mange år på baken og er gjennomprøvd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruger1022 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Har en slik i 30-06 med syntstokk og liker den godt. Får ikke helt topp presisjon med fabrikkladet, både Partizan fmj , Norma jaktmatch og Oryx lager litt store sammlinger.Bra nok, men skulle vært bedre. Ladet meg nå noen med 155gr Sierra match king og 110gr Vmax, da ble det enda artigere å skyte. Løp og kjøp siste Vapentidningen, der er det sammenlikningstest mot Benelli og Winchester. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ope Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Har hatt en Bar i 338. Hadde aldrig noen form for funksjonsfeil, og like god presisjon som en boltrifle. Mener personlig at dette er den beste halvautoen på markedet. Avtrekket er jo et minus, men det er jo slik på de fleste halvautoer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
videlgen Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Har en Browning Bar Composite i 9,3x62 ,en meget god og snerten lett børse.veldig driftsikker. Sålangt jeg har erfaring med den,så anbefaler jeg den videre ! lykke til i valget av våpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Har en i 30-06 og er stooorfornøyd Super presisjon og nydelig balanse Gode opensikter og så vidt meg bekjent den eneste halvauto til jakt som er enkel å sette demper på. Har aldrig hatt fungsjonfeil på den jeg har (og ikke på den forrige jeg hadde heller) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peacemaker Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Noen her som har erfaringer med å bruke lyddemper på BAR'n? Funker det med den justerbare gassporten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Lerbrekk Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Hei Lyddemper er ikke noe problem på BAR, men ta en telefon til ALM på Moi ang justering av gassporten, han ordner det kjappt og greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronhjorten69 Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Har en 7mm rem mag,Browning Bar med Hausken demper,fungerer kanonbra.Anbefales... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
358 Win Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Var 2 stykker på drivjakta i Polen i høst som hadde BAR. Begge hadde funkjsjoneringsfeil( som gjorde at jeg fikk en fin galte ) Problemet med disse børsene var at de ikke var blitt rengjort på de 3 årene de hadde hatt de. Med litt tørkepapir og våpnenolje ordnet dette seg i felten men kjøp ikke halvauto hvis du ikke er over middels intressert i våpenvedlikehold. Men skal man kjøpe halvauto i dag er BAR det beste valget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
videlgen Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Var 2 stykker på drivjakta i Polen i høst som hadde BAR. Begge hadde funkjsjoneringsfeil( som gjorde at jeg fikk en fin galte ) Problemet med disse børsene var at de ikke var blitt rengjort på de 3 årene de hadde hatt de. Med litt tørkepapir og våpnenolje ordnet dette seg i felten men kjøp ikke halvauto hvis du ikke er over middels intressert i våpenvedlikehold. Men skal man kjøpe halvauto i dag er BAR det beste valget! Legger ved en link her fra Svenske forumet "robsoft" hvor det er blitt diskutert funksjoneringsfeil,som ikke skyldes dårlig renhold :http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=9&t=117180 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts